GROEP WERK & KO OPERATIEWE LEER AS ONDERRIGSTRATEGIE
GROEPWERK (SAMEWERKING) Kleingroepwerk Grootklasgroepwerk Kritieke uitkoms (beginsels van UGO) FOKUS OP DIE UITKOMS
WANNEER EN HOE GEBRUIK EK GROEPWERK (169) Gewensde uitkoms te bereik (akademiese & sosiaal) Fokus verkuif na aktiewe ontvangers van inligting Rekonstrueer /sin maak Werk aan ‘n realistiese opdrag Leerders effektief om aan mekaar te verduidelik Fokus op kommunikasie Verbeter probleemoplossing vaardighede DEFINIEER DIE UITKOMS
BEPERKINGS (171) Leer hoe om te leer in die omgewing “vaardigheid” Almal nie bereid om hulle deel te doen nie Almal nie aanvaar in die groep nie Kan nie ‘n bydrae lewer en voel nie bevoeg nie Onderwysers wil nie beheer “verskuif na die groep” As die aktiwiteit nie gemonitor word nie, kan daar tyd gemors word Rangskikking in die klas
BEPLANNING EN IMPLEMENTERING (172) Beplan vooraf Berei leerders voor Besluit op watter basis sal u die groep indeel Berei materiaal voor Ontwikkel riglyne Stel die probleem Rangskik die leerders en werk die reëls uit.
2. IMPLEMENTERING (173) ONTHOU AS DIE LEERDERS NIE VERTROUD IS NIE LAAT HULLE TWEE- TWEE BEGIN SAAMWERK Stap 1: uitkoms Stap 2:gee die nodige inligting deur Stap 3: vorm groepe onderleiding en selekteer rolspelers Stap 4:fasiliteer/moniteer Stap 5:aktiwiteite om die gevolgtrekking te maak Stap 6: beplan assessering
WAT HET SKEEF GELOOP?
KO-OPERATIEWE GROEPWERK Rol van die onderwyser Wat is ko-operatiewe groepwerk? Rol van die leerders Voordele Om saam te werk om ‘n spesifieke doel te bereik
GROEPE Spesialisgroep Tema 1 die beplanning van die metode noukeurig neer te skryf 2 die waarde van die metode krities te evalueer 3 die nadele van die metode krities te evalueer. 4 die voordele van die metode krities 5 die metode te meet aan die kritieke uitkomste wat leerders moet kan demonstreer 6 ‘n rubriek ontwikkel wat u (as onderwyser ) kan gebruik om die leerders te assesseer
Stimuleer die leerders terwyl hulle werk-kom ons implementeer
ROL VAN DIE LEERDER Positiewe interafhanklikheid tussen leerders te verseker Leerder wil mekaar bystaan en ondersteun Individuele verantwoordelikheid te ontwikkel Geskikte interpersoonlike vaardighede word aangeleer Elke lid moet reflekteer oor wat gesê word.
ROL VAN DIE ONDERWYSER Indeling van groepe (bord;rolverdeling) Opdragte vir elke groep Bepaal metode van terugvoering Vat saam Bepaal wyse van assessering Fasiliteer (bly gefokus) Motiveer Kontrole uitoefen oor vordering
NADELE Leerders hou nie van groepwerk,verkies om alleen te werk Moet van mekaar leer –slegs as dit effektief is Wil nie as groep geassossieer word nie Sukses word verseker as lede die interafhanklikheid besef Kan faal as elke lid nie sy bydra as belangrik beskou nie
Dink aan ‘n voorbeeld uit u vak waar dit toegepas kan word! VOORDELE Bevorder en moedig samewerking tussen groepe aan Verbeter kommunikasie vaardighede Individuele en groepspoging is suksesvol Uitruil en verbalisering van idees Leerders word aangemoedig om oor hulle wyse van leer te dink Is selfverantwoordelik vir leer en besef verantwoordelikheid Baie werk kan in kort tydjie afgehandel word Dink aan ‘n voorbeeld uit u vak waar dit toegepas kan word!
Reflekteer krities op koöperatiewe leer as ‘n onderrigstrategie Rede vir die implementering: meer leerders is geneig om akademies suksesvol te wees Teoretiese perspektiewe Motivering Sosiale kohesie Kognitiewe ontwikkeling Kognitiewe uitbreiding
Motivering Groepsbeloning moedig studente aan om mekaar te ondersteun Groeplede bereik persoonlike doelwitte Moet gemotiveerd wees om te leer –maak nie saak watter strategie ons gebruik nie Intrinsieke motivering
Sosiale kohesie Studente wil mekaar help want hulle gee om en wil suksesvol wees Sosiale interafhanklikheid Selfevaluering –struktureer ‘n positiewe klimaat
Kognitiewe perspektiewe Kognitiewe perspektiewe: Interaksie -studente betrokkenheid verhoog (Vygotsky) Kognitiewe uitbreiding - Hoekom? Motiveer moedig aan en ondersteun Kohesie tussen groepe - behaviouriste: onmiddellike terugvoer - kognitiewe: belangrikheid van verbalisering/begrip - ontwikkelingsproses: ewe-knie modellering - humanistiese :natuurlike nuuskierigheid