Nike Supply Chain Management

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
§ 27.2: De staat van baten en lasten
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Ondernemen in de praktijk
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Globalisering en supply chain innovatie Een pleidooi voor Nederland supply chain land… Walther Ploos van Amstel NLDA Breda Juni.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Inkoop van zakelijke dienstverlening
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
E-procurement. 1. E-procurement 2. SCM 3. Integratie van de back-office 4. Procurement Evolutie.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
H7: Productmanagement.
Logistiek management: begrippen en principes
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Enterprise Resource Planning
Organisatiestructuur en
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 5 Relatie ao/ic (biv) en logistiek
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
© de vries business consultancy, 2008
Business Marketing Management
Producten & Werkprocessen
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Supply Chain Management
123 Belangrijke voordelenWat is het? End-to-end mogelijkheden Creëer en versterk autonome flexibele teams Plaats kwaliteit centraal in alles wat u doet.
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
District Oost Nederland
Process Mining.
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
OPENINGSCASE: HSBC Malaysia: meester in veranderingsmanagement
Rapportage van voortgang of status
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Inspelen op innovaties
Ontwerponderzoek.
[Naam project] [Naam presentator]
Transcript van de presentatie:

Nike Supply Chain Management Sita Cornelissen  02/12/2003

Supply Chain Management 1. Definitie SCM is een Engels begrip, in het Nederlands wordt dit betiteld als “het beheer van de bevoorradingsketen”. De bevoorradingsketen is een afgerond proces voor het aankopen, produceren en leveren van producten en diensten aan klanten. SCM oplossingen maken gebruik van netwerktechnologie om de verschillende deelnemers (leveranciers, fabrikanten, verdelers en detailhandelaars) van de bevoorradingsketen op elkaar af te stemmen en te komen tot een efficiënt SCM. Sita Cornelissen  02/12/2003

Supply Chain Management 2. Voordelen Er kunnen sneller nieuwe producten ontworpen worden door de tijd tussen de ontwikkeling en productie in te korten. De capaciteit om verandering te beheren verbetert. Onderbrekingen en vertragingen in de bevoorradingsketen worden onmiddellijk zichtbaar. De klantentevredenheid stijgt (on-line orderregistratie en behandeling). De productkwaliteit kan constant gehouden worden door een deel van het uitvoeringsproces uit te besteden. Sita Cornelissen  02/12/2003

3. Evolutie en SCM Fase 1: Functionele organisatie Supply Chain Management 3. Evolutie en SCM Fase 1: Functionele organisatie Fase 2: Geïntegreerde onderneming Fase 3: Geïntegreerde Supply Chain Fase 4: Virtueel netwerk Sita Cornelissen  02/12/2003

Fase 1: Functionele organisatie Supply Chain Management Fase 1: Functionele organisatie De organisatie is gericht op kostenefficiëntie, winstmaximalisatie en functionele specialisatie. Informatie wordt niet gedeeld en de besturing richt zich op de functionele afdelingen. Informatiestromen gaan maar in 1 richting. Er is géén geïntegreerde aanpak van planning en logistiek. Deze fase past in een stabiele markt en kostenleiderschap. Sita Cornelissen  02/12/2003

Fase 2: Geïntegreerde onderneming Supply Chain Management Fase 2: Geïntegreerde onderneming Niet de afdelingsbudgetten, maar de tevredenheid van de klanten, het succes in de markt en de totale integrale kosten van een product zijn belangrijk. Deze ondernemingen blijven veranderen en reorganiseren om zich steeds weer aan te passen aan de marktomstandigheden. Deze fase past in een dynamische markt. De onderneming kan snel inspelen op de eisen van de klant. Sita Cornelissen  02/12/2003

Fase 3: Geïntegreerde Supply Chain Supply Chain Management Fase 3: Geïntegreerde Supply Chain Partners in de supply chain stemmen hun activiteiten op elkaar af, zodat deze als een geïntegreerd geheel kunnen worden bestuurd en kunnen functioneren. Deze fase is nodig voor ondernemingen die in hoog competitieve markten werken en alleen nog succesvol kunnen zijn wanneer zij intensief samenwerken met hun leveranciers, klanten en/of logistieke dienstverleners. Sita Cornelissen  02/12/2003

Fase 4: Virtueel netwerk Supply Chain Management Fase 4: Virtueel netwerk Ondernemingen en partners werken in steeds wisselende supply chain configuraties, zo kan een partner ook een concurrent zijn. Steeds opnieuw worden de configuraties aangepast om zo snel mogelijk in te kunnen spelen op nieuwe marktkansen en marktleiderschap vast te houden. Sita Cornelissen  02/12/2003

4. Een succesvolle implementatie... Supply Chain Management 4. Een succesvolle implementatie... Je moet beschikken over een infrastructuur die kan meegroeien. Iedereen in de onderneming moet positief zijn over het feit dat er veranderingen gaan komen. Ook externe klanten moeten op de hoogte zijn van de veranderingen! Je moet een duidelijke kijk hebben op de bevoorradingsketen en hoe ze bijdraagt tot de globale bedrijfsdoelstellingen. Je moet over een betrouwbaar computernetwerk beschikken. Sita Cornelissen  02/12/2003

Supply Chain Management 5. Besluit Door SCM te automatiseren zal de onderneming in staat zijn essentiële informatie te leveren aan uw interne en externe klanten. SCM oplossingen helpen om veranderingen in vraag en aanbod te beheren, terwijl de kwaliteit gewaarborgd blijft en de kosten onder controle gehouden worden. Door gebruik te maken van SCM toepassingen in een netwerkomgeving kunt u uw project snel opstarten en gaandeweg functies toevoegen. Sita Cornelissen  02/12/2003

Supply Chain Management 6. Nike CSC SAP R/3 integreert de belangrijkste bedrijfsfuncties in 1 totaalpakket. Evolutie: - in 2000: implementatie in Canada - in 2001: implementatie in Amerika - in 2002 (9 december): implementatie in EMEA (Europa en het Midden Oosten) Sita Cornelissen  02/12/2003

7. Waarom doet Nike aan SCM Supply Chain Management 7. Waarom doet Nike aan SCM Om het juiste product, op de juiste plaats, op het juiste tijdstip te krijgen. Om dichter bij de markt betrokken te zijn en zo korter op de bal te kunnen spelen. Om de productie te verbeteren door efficiëntere beslissingen te nemen. Om kosten te besparen. Om winst te genereren. Sita Cornelissen  02/12/2003

8. De Nike Supply Chain (a) Supply Chain Management 8. De Nike Supply Chain (a) Stel een plan op van de verschillende producten voor 1 seizoen. (1) Start de geïntegreerde planning. (2) Ontwerp een plan zodat de klant op het juiste tijdstip, het juiste product kan ontvangen. (3) Zet de geïntegreerde planning voort. (4) Neem de bestelling van de klant op. (5) Zet de geïntegreerde planning voort. (6) Sita Cornelissen  02/12/2003

8. De Nike Supply Chain (b) Supply Chain Management 8. De Nike Supply Chain (b) Plaats de bestelling bij de fabriek. (7) Plaats de juiste producten bij de juiste bestelling. (8) Plan de verzending. (9) Verzend de producten. (10) Factureer en ontvang de betaling. (11) Sita Cornelissen  02/12/2003

Supply Chain Management Sita Cornelissen  02/12/2003