Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Marketing Werkgroep 6.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Gedragsverandering door middel van dansen i.p.v. worstelen
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Online filmpjes maken. (
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Iedereen gebruikt social media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Inbound marketing en bloggen
Winkelstraat de Heurne
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
KRITISCH DENKEN 10 Co-premissen I © Kritisch Denken.
Training: Cliëntsessies
Bepaal jouw SuperPowers!
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
De vergelijking compleet
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Hoe halen we meer jongeren binnen en hoe houden we ze langer vast
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Political Communication & Journalism
Training: Cliëntsessies
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Contact maken en contact houden
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Social media voor statenleden/politici
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
samen zetten we de inwoner centraal
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Wat leer je allemaal op school?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.

11 389 Mark: Hoe hebben we dan onderzoek gedaan? Allereerst hebben we onder 11 vooraanstaande marketeers in het PIM en Blinker netwerk interviews gehouden om vanuit deze interviews de belangrijkste thema’s vast te stellen waarop we onder de PIM nieuwsbrief leden (zo’n 7.000) en B2B marketeers klanten en prospects van Blinker (zo’n 4.500) kwantitatief onderzoek konden doen. Uiteindelijk hebben hier 389 mensen aan meegedaan.

Marketing organisatie Content marketing Marketing automation Customer experience Marketing organisatie Mark: En dan rest natuurlijk de vraag: Welke inzichten geven het onderzoek? Wat speelt er in B2B Marketingland? Allereerst is uit de interviews naar voren gekomen dat Content Marketing, Marketing Automation, Customer Experience en de organisatie van je marketing de thema’s zijn waar veel marketeers zich op de een of andere manier mee bezig houden of mee bezig zouden moeten houden. Op alle vier deze thema’s gaan we zo dieper in want je zult begrijpen dat deze thema’s verder zijn uitgediept in het kwantitatieve deel van het onderzoek. Een van de algemene inzichten we hebben verkregen is dat het belangrijkste speerpunt voor B2B marketeers voor 2017 net zoals in 2016 content marketing is. Het idee dat goede content de juiste mensen aantrekt en het juiste verhaal verteld over de organisatie en wat je te bieden hebt aan klanten en prospect, is zowel voor de 11 geinterviewden en de mensen in de survey heel erg actueel. Zijn er tot dusver vragen? Anders ga ik nu door met de verdieping op content marketing en daarna zal Arend-Jan verder ingaan op Marketing automation en Accountability.

VOOR WIE ONTWIKKEL JE CONTENT? 83% Mark: Als we kijken naar hoe content marketing leeft, dan zie je dat veel respondenten aangeven content marketing voor meerdere doeleinden toe te passen. Opvallend hierin dat een grotere groep zegt content te ontwikkelen voor specifieke doelgroepen – dus op basis van segmentatie, dan specifiek gericht op buyer personas. De afgelopen jaren zijn we overvoed met informatie over het belang van het formuleren van buyer persona’s en hebben veel marketeers hun tijd besteed aan het opstellen hiervan. Iets meer dan 1 op de 3 marketeers maakt hier al specifiek content voor. Maar nog meer marketeers kiezen voor het oude vertrouwde segmenteren en maken daar content voor. Overigens past 83% van de B2B marketeers content marketing toe. Vorig jaar was dit nog 70% van de marketeers.

HOE VERSPREID JE JOUW CONTENT? Mark: Logischerwijs worden de eigen kanalen die marketeers zelf beheren voornamelijk gebruikt om de content te verspreiden. Als ik naar onze eigen organisatie kijk doen we niet anders. We ontwikkelen een whitepaper over een bepaald onderwerp. We leiden er een blog uit af en plaatsen die op ons eigen blog of op een extern blog met een link naar de landingspagina waar de whitepaper kan worden aangevraagd. Vervolgens zetten we onze nieuwsbrief en social kanalen in om de link naar het blog en de landingspagina te verspreiden zodat we traffic genereren. Deze werkwijze zal voor vele voor jullie ook gelden.

Mark: Die manier van werken is ook gelijk een bruggetje naar marketing automation. Want achter de aanvraag van de white paper kun je een geautomatiseerde campagne hangen die de aanvrager steeds verder begeleidt in zijn aankoopproces.

WAAROM ZET JE MARKETING AUTOMATION IN? Mark: De belangrijkste redenen voor B2B marketeers om marketing automation in te zetten zijn: Het genereren van meer leads Het opwarmen van meer leads Het toepassen van klantcampagnes Dezelfde top 3 als in 2016, alleen zien we een grotere verschuiving naar klantcampagnes ten opzichte van 2016.

WAT HEEFT MARKETING AUTOMATION OPGELEVERD? Mark: Om het onderwerp marketing automation af te sluiten wil ik jullie tot slot nog even inzicht geven in wat de inzet van marketing automation heeft opgeleverd voor de ondervraagde marketeers en dat is voornamelijk een beter inzicht in hun activiteiten en resultaten. Ook heeft het geleid tot betere leads voor sales, maar nog niet noodzakelijk tot meer omzet. Als hier verder geen vragen meer over zijn, geef ik graag het woord Arend-Jan die jullie mee gaat nemen in thema’s Marketing organisatie en Customer Experience.

-- Bruggetje maken van MA – klantcampagnes (slide 14) - AJ:

WAAR LIGT JOUW FOCUS INZAKE HET VERBETEREN VAN DE CUSTOMER EXPERIENCE? AJ:

HOEVEEL TIJD BESTEED JE PER FASE IN DE CUSTOMER JOURNEY VAN JOUW KLANTEN? AJ:

WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE CUSTOMER EXPERIENCE? AJ:

Bruggetje maken vanuit slide 19 – verantwoordelijk voor CX AJ:

HOE ZIET JOUW MARKETING ORGANISATIE ERUIT? AJ:

WELKE UITDAGINGEN ZIE JE VOOR MARKETING? AJ:

BEDANKT! Bedankt voor jullie aandacht!