De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams."— Transcript van de presentatie:

1 SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams

2 Inhoudsopgave Social media domineren ons leven Waarom gebruiken we social media Social media Klout score Privacy voorwaarden Reviews Bedrijven met social media KPI’s Social media als standaard marketingkanaal Blinde jacht fans en volgers Algemeen advies Advies per groepje

3 Social media domineren ons leven

4 Waarom maken we gebruik van social media? Piramide van Maslow Organische of lichamelijke behoeften Behoefte aan veiligheid en zekerheid Behoefte aan saamhorigheid Behoefte aan waardering, erkenning en zelfrespect Behoefte aan zelfverwerkelijking of zelfactualisatie

5 Social media Slecht voor je gezondheid Consumenten ontevreden over de algemene privacy instelling Het web slaat veel informatie op Gegevens consumenten makkelijk voor stalkers, hackers en inbrekers

6 Klout score In Amerikca erg populair Klout score meet hoeveel invloed iemand heeft op basis van succes op Sociale Media Een goede score ligt gemiddeld rond de 40 In de VS wordt de Klout vaak gebruik bij: sollicitaties beoordelen scholieren

7 Privacy voorwaarden Internet gebruikers vinden privacy niet belangrijk Allerlei instanties proberen netwerken te dwingen om hun privacy te verbeteren Te grote openheid van het web kan er toe leiden tot ongewenste bezoeken

8 Reviews Plaatsen van een reviews is een nieuwe hobby Invloed op selectieproces Veel onzekerheid Hoe kan je zien of een review nep is of niet?

9 Bedrijven met social media? Social media een must? Is een organisatie klaar is voor social media? Kan social media bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen? Richtlijnen voor medewerker en marketeers op welke wijze ze Social media moeten inzetten Vaak geen verantwoordelijke die zich met social media bezighoudt Een gestructureerd plan ontbreekt, er is gedegen strategie nodig inclusief de stappen met hoe social media kan bijdragen aan de doelen

10 KPI’S Er wordt niks gemeten, KPI’S ontbreken of zijn verkeerd gesteld Analyses des te belangrijk tegenwoordig, bij social media blijkt dit minder te gebeuren Likes en tweets zeggen niks over de kwaliteit

11 Social media als standaard marketingkanaal Standaard online marketing werkt niet op social media Wat is een succesvolle campagne op social media; als niet jij maar je doelgroep over je product of dienst praten Advertentie  start van een conversatie  begin van een relatie

12 Blinde jacht fans en volgers Ze blijken weinig waard Het kopen van likes of volgers is zinloos en verspild geld Niemand leest updates van bedrijven Negatieve berichten van doelgroep zeer schadelijk Consumenten denken dat elk bedrijf webcare biedt Marketeers en medewerkers doen domme dingen op social media

13 Algemeen advies Niet wat je doet, maar waarom je iets doet Het is niet altijd goed om op social media te zitten als bedrijf

14 Hartstochtamsterdam.nl Hogere naamsbekendheid Meer bezoekers Communicatie naar leden en tussen leden

15 Secondstudieboeken.nl Hogere naamsbekendheid Meer bezoek, leads en sales Hogere klanttevredenheid Betere productontwikkeling a.d.h.v. feedback Betere interne en externe communicatie

16 Zuidas-health.nl Hogere naamsbekendheid Betere communicatie Pagina wordt blog

17 Canadoadventure.com Hogere naamsbekendheid Verhalen van anderen op social media


Download ppt "SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams."

Verwante presentaties


Ads door Google