De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers

Verwante presentaties


Presentatie over: "Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers"— Transcript van de presentatie:

1 Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
© De Bruijn & Maasdam marketing|sales consultancy 2014

2 Marketing Succes Systeem
Anders denken Internetstrategie Acquisitie (tK-tL-tT) Ondernemingsplan Oriëntatie op 'buiten' Netwerkstrategie Doelgroepen (bepalen) Marketing Front-End Database (marketing) Front-End De 6 manieren… * * om klanten te trekken

3 Succes-systeem genereert leads
Oranje 'tools' zijn online tools Sales funnel Conversie website FRONT END Product 1 Sociale media marketing Product 2 Product 3 Product 4 Leads / prospects waarde Front-End marketing Periodiek publiceren bloggen Media & vakwereld * Actief netwerken Aanbevelingen * Advertorials, interviews, column, redactionele aandacht

4 Traffic naar je website - hoe?
SEO-kracht, vindbaarheid! Social media marketing Leads / prospects Backlinks Bloggen/publiceren AdWords Actief netwerken aanbevelingen

5 Onderhoud contact met:
marketing Onderhoud contact met: je relaties (je netwerk) je klanten je ex klanten je prospects Planning! Inspireer & Informeer Geef, deel, bewijs een dienst! Links naar je website Call to Action Hanteer een SYSTEEM! Database!

6 Maak groepen en personaliseer!
Importeer Linkedin relaties IN je programma

7 Mail periodiek 'waarde' Header! Nieuws? Actualiteit? Probleem?
- 400 á 600 woorden max tussenkopjes uit het hart persoonlijk spreekstijl ok - Call to Action

8 Meten is weten! Clicks zijn traffic!

9 Bloggen / publiceren Expert positie Exposure > volgers JOUW Gedachtegoed Geef, deel, bewijs een dienst! Links naar je website Call to Action

10 Deel je kennis, inspireer, laat zien wie je bent.

11 Handig handvat, jaarplan / thema-kalender

12 Social media - kerneigenschappen per S.M.
Elk sociaal netwerk heeft haar eigen unieke kracht, eigenschappen, nut. Facebook maakt het mogelijk om content met een enorm publiek te delen en is er een grote kans op en mogelijkheid tot een viraal effect Linkedin leent zich erg goed om je database 'relaties' uit bouwen en gewenste contacten te benaderen via 1e of 2e lijns contacten Op Twitter is het makkelijk om je publiek nieuwsgierig te maken en te triggeren om actie te ondernemen, en je profileren als wie je bent of wat je biedt SlideShare is geweldig om je werk, presentaties, projecten te delen YouTube, na Google de grootste zoekmachine, is zeer geschikt om gefilmde referenties, eigen opnames van webinars en seminars, te plaatsen en te delen Op Pinterest kun je je brand image uitbouwen. Google+ heeft ook een USP: Hangouts. Een Hangout is een videogesprek waaraan meerdere mensen tegelijk, mits in het bezit van een smart device), deel kunnen nemen vanaf iedere plek op de wereld.

13 Social media Linkedin: TRIGGER! expert positie vindbaarheid database
opstapjes aanbevelingen (!) TRIGGER!

14 Linkedin-2: bedrijfsprofiel (vrij recent)
Social media Linkedin-2: bedrijfsprofiel (vrij recent) expert positie vindbaarheid volgers branding exposure PROFILEER!

15 GA DE DIALOOG AAN! ACT SOCIAL!
Social media Twitter: expert positie vindbaarheid volgers / doelgroep leads opstapjes GA DE DIALOOG AAN! ACT SOCIAL!

16 DIALOOG! SOCIAL! ACTUEEL! BRUISEND!
Social media Facebook (zakelijk): expert positie vindbaarheid volgers / doelgroep leads & traffic woord én beeld DIALOOG! SOCIAL! ACTUEEL! BRUISEND!

17 Maak een zakelijke Facebook pagina en laat 'm bruisen!
Deel je successen!

18 Social media overige (mkb-bruikbare) opties
YouTube - grootste zoekmachine na Google Pinterest - moodboards, populair! SlideShare - biedt snel méér added value, via Linkedin

19 Omni presence, ook in gedrukte media
positionering / thema Koppeling naar online

20 Moraal


Download ppt "Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers"

Verwante presentaties


Ads door Google