De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Winkelstraat de Heurne

Verwante presentaties


Presentatie over: "Winkelstraat de Heurne"— Transcript van de presentatie:

1 Winkelstraat de Heurne
Facebook Marketing Winkelstraat de Heurne Gea van Bruggen Facebook Marketeer

2 Waarom een Facebook pagina voor de Heurne?
Je wilt graag dat mensen de Heurne opnieuw gaan ontdekken. Je wilt de straat presenteren op een positieve manier. Je wilt samen nieuwe gasten verwelkomen in de Heurne, en dus ook in jouw winkel. Je wilt meer met de bezoekers delen dan bijvoorbeeld alleen een jaarlijkse persbericht. Je wilt een professionele uitstraling op Facebook

3 Waarom Online Dressing
Je hebt onvoldoende tijd, zin of kennis voor optimale Facebook marketing. Je eigen bedrijfspagina is al gedoe genoeg. Laat staan dat je het voor de hele straat moet bijhouden. Je hebt eigenlijk geen idee wat wél en wat niet op Facebook thuishoort. Je wilt je advertentiebudget besteden aan campagnes die resultaat genereren. Je wilt professionele Facebook berichten die de aandacht trekken.

4 Wat kan ik aanbieden, mijn idee…
Een maandpakket waarbij zeven dagen per week gepost wordt op Facebook. In deze postings wordt de nadruk gelegd op informatie over de straat. Belangrijkste doelen zijn dat de straat via Facebook positieve bekendheid genereerd. Mensen moeten de straat leren kennen of opnieuw leren kennen, ze moeten een positief beeld hebben van de straat en natuurlijk: ze moeten langskomen en gaan kopen in de winkel.

5 Mijn idee, Postings en Advertenties…
Een maandpakket voor de Heurne bestaat uit ten minste één gesponsorde advertentie en zes niet gesponsorde op maat gemaakte postings per week. Onderdeel van dit maandpakket is dat ik altijd actief bezig zal zijn met het laten groeien van de pagina. Ik houd bij welke reacties er op berichten geplaatst wordt en ik zorg voor een passende reactie en/of communiceer dit met de desbetreffende winkelier.

6 De wekelijkse advertentie
Voor een promotie van een gezamenlijk evenement in de straat. Hiervoor wordt vooraf een Facebook-budget gekozen. De eerste advertentie zal gebruikt worden om meer likes voor de pagina te genereren. Ondernemers kunnen een eigen advertentie laten plaatsen. Die wordt apart gefactureerd. Let op: Een advertentie staat niet op de tijdlijn van de winkelstraat.

7 De zes postings De postings worden gebruikt om mensen te laten zien en beleven wat voor leuke dingen er in de straat gebeuren. Kracht van de straat is dat er veel kleine zelfstandigen terug zijn in het straatbeeld, dat willen we graag laten zien. Deze niet gesponsorde postings zijn enorm belangrijk voor jullie straat-pagina. Naast alleen bedrijfsmatig te adverteren, is het ook aan te raden om het sociale plaatje van Facebook niet uit het oog te verliezen. Denk bijvoorbeeld aan een leuk gesprekje met een klant die net iets gekocht heeft bij een winkel in de straat, met een leuke foto en naam erbij. Voor deze ‘normale’ postings hoef je geen extra Facebook- budget in te zetten, deze worden gewoon op de tijdlijn van de straat-pagina geplaatst. Na een poosje zal je merken dat klanten gaan reageren en de straat meer goodwill kweekt. Dat vergt een lange adem, maar is zeer zeker de moeite waard. Je zult zien dat deze niet gesponsorde postings steeds meer reacties, likes en deelacties genereren. Deze postings zie ik als de etalage van de Heurne!

8 Besloten de Heurne vriendenpagina
Om input te ontvangen voor de postings, zal ik een gesloten Facebook-pagina aanmaken voor de winkeliers. Daar kan iedereen foto’s en teksten plaatsen die je op de Heurne-pagina wilt zien. Ik zorg vervolgens voor de opmaak, eventueel tekstredactie en plaatsing. Let erop dat de nadruk echt moet liggen op niet-commerciële informatie! Het is echt bedoeld om betrokkenheid en engagement te genereren en je schiet dat doel voorbij als je je teveel richt op verkoop-informatie, daar wordt de advertentie voor gebruikt.

9 Nog wat extra puntjes… Iedereen moet helpen om de pagina tot een succes te maken. Dat betekent dat iedereen hun vrienden moeten uitnodigen om de pagina leuk te vinden en dat je zoveel mogelijk moet reageren, liken en delen op de postings zodat we in korte tijd een zo breed mogelijk publiek bereiken. Met elkaar zorgen we voor een mooie kijk in de Heurne Ik zorg dat ik regelmatig te vinden ben in de straat. Zodat ik weet wat er speelt. Om te overleggen over postings en advertenties en om, mocht daar nog tijd voor zijn, te zorgen voor beeld- en tekstmateriaal.

10 Kosten Al het bovenstaande wordt gerealiseerd voor een bedrag van 500 euro per maand exclusief btw en exclusief Facebook-budget voor de advertenties. Elke aangesloten winkelier krijgt een factuur voor 3 maand. Het Facebook budget voor de advertentie zal apart gefactureerd worden bij desbetreffende winkelier.

11 Vragen en opmerkingen?


Download ppt "Winkelstraat de Heurne"

Verwante presentaties


Ads door Google