De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Opdracht Strategieontwikkeling. Autoverhuur Prins.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Opdracht Strategieontwikkeling. Autoverhuur Prins."— Transcript van de presentatie:

1 Opdracht Strategieontwikkeling

2 Autoverhuur Prins

3 Een Grand café

4 Stichting hulp aan Curaçao

5 Bedrijfsprofiel Externe analyse (macro-meso) Interne analyse Swot-analyse Strategische opties Advies Opdracht

6 Macro-analyse

7 Meso-analyse Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties

8 Interne Analyse

9 Confrontatie matrix

10 SWOT-analyse

11 Strategische opties

12 Beoordelingscriterium 1 Algemeen: – Je naam staat op het document – Bewering of gebruikte methoden zijn voorzien van een literatuur verwijzing (APA norm) – Tekst is in correct Nederlands geschreven zonder overdadig gebruik van bullits – De schrijfstijl is zakelijk dat wil zeggen geen ik, mijn etc. De inleiding: – Bevat een korte beschrijving van de organisatie – Bevat een korte beschrijving van organisatiestructuur – Geeft een vooruitblik van wat je gaat doen

13 Beoordelingscriterium 2 Macro-analyse: Er is een methode gebruikt om de macro-omgeving in kaart te brengen (bijv. DESTEP) Er is een beschrijving van de:. Demografische ontwikkelingen. Economische ontwikkelingen. Sociaal-culturele ontwikkelingen. Technologische ontwikkelingen. Ecologische ontwikkelingen. Politiek-juridische ontwikkelingen Relevantie voor het bedrijf blijkt uit de tekst Uit deze analyse worden kansen en bedreigingen gegenereerd

14 Beoordelingscriterium 3 Meso-analyse: Er is een methode gebruikt om de meso-omgeving in kaart te brengen (bijv. 5- krachtenmodel van Porter) Er is een beschrijving van de: Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties Er wordt een uitspraak gedaan over de aantrekkelijkheid van de markt Ook worden kansen en bedreigingen gegenereerd uit deze analyse

15 Beoordelingscriterium 4 Interne analyse: – De interne analyse wordt uitgevoerd met het 7-S model van McKinsey – Daarbij is aangegeven of het beschreven aspect een sterkte of een zwakte van het bedrijf is – Het is duidelijk waarom het beschreven aspect een sterkte of zwakte is. SWOT: – Beschrijft de SK, SB, ZK, ZB strategie – De link tussen sterkten/zwakten/kansen/bedreigingen en de gekozen strategie wordt voor elk van de 4 mogelijke combinaties beschreven. – Geeft een beschrijving van de voorgestelde algemene strategie

16 Beoordelingscriterium 5 Suitability: – Sluit goed aan bij kerncompetenties – Draagt bij aan organisatiedoelstellingen – Maakt gebruik van sterkten – Buigt zwakten om – Benut kansen en wendt bedreigingen af Feasability : – Financieel haalbaar – Organisatorisch haalbaar – Haalbaar m.b.t. DESTEP factoren Acceptability: – Directie – Medewerkers – Lokale politiek – Stakeholders


Download ppt "Opdracht Strategieontwikkeling. Autoverhuur Prins."

Verwante presentaties


Ads door Google