De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Opdracht Strategieontwikkeling

Verwante presentaties


Presentatie over: "Opdracht Strategieontwikkeling"— Transcript van de presentatie:

1 Opdracht Strategieontwikkeling

2 Autoverhuur Prins

3 Een Grand café

4 Stichting hulp aan Curaçao

5 Opdracht Bedrijfsprofiel Externe analyse (macro-meso) Interne analyse
Swot-analyse Strategische opties Advies

6 Macro-analyse

7 Stakeholders / allianties
Meso-analyse Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties

8 Interne Analyse

9 Confrontatie matrix

10 SWOT-analyse

11 Strategische opties

12 Beoordelingscriterium 1
Algemeen: Je naam staat op het document Bewering of gebruikte methoden zijn voorzien van een literatuur verwijzing (APA norm) Tekst is in correct Nederlands geschreven zonder overdadig gebruik van bullits De schrijfstijl is zakelijk dat wil zeggen geen ik, mijn etc. De inleiding: Bevat een korte beschrijving van de organisatie Bevat een korte beschrijving van organisatiestructuur Geeft een vooruitblik van wat je gaat doen

13 Beoordelingscriterium 2
Macro-analyse: Er is een methode gebruikt om de macro-omgeving in kaart te brengen (bijv. DESTEP) Er is een beschrijving van de: . Demografische ontwikkelingen . Economische ontwikkelingen . Sociaal-culturele ontwikkelingen . Technologische ontwikkelingen . Ecologische ontwikkelingen . Politiek-juridische ontwikkelingen Relevantie voor het bedrijf blijkt uit de tekst Uit deze analyse worden kansen en bedreigingen gegenereerd

14 Beoordelingscriterium 3
Meso-analyse: Er is een methode gebruikt om de meso-omgeving in kaart te brengen (bijv. 5-krachtenmodel van Porter) Er is een beschrijving van de: Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties Er wordt een uitspraak gedaan over de aantrekkelijkheid van de markt Ook worden kansen en bedreigingen gegenereerd uit deze analyse

15 Beoordelingscriterium 4
Interne analyse: De interne analyse wordt uitgevoerd met het 7-S model van McKinsey Daarbij is aangegeven of het beschreven aspect een sterkte of een zwakte van het bedrijf is Het is duidelijk waarom het beschreven aspect een sterkte of zwakte is. SWOT: Beschrijft de SK, SB, ZK, ZB strategie De link tussen sterkten/zwakten/kansen/bedreigingen en de gekozen strategie wordt voor elk van de 4 mogelijke combinaties beschreven. Geeft een beschrijving van de voorgestelde algemene strategie

16 Beoordelingscriterium 5
Suitability: Sluit goed aan bij kerncompetenties Draagt bij aan organisatiedoelstellingen Maakt gebruik van sterkten Buigt zwakten om Benut kansen en wendt bedreigingen af Feasability : Financieel haalbaar Organisatorisch haalbaar Haalbaar m.b.t. DESTEP factoren Acceptability: Directie Medewerkers Lokale politiek Stakeholders


Download ppt "Opdracht Strategieontwikkeling"

Verwante presentaties


Ads door Google