De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Commercieel beleid Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 filiaal- of afdelingsplan marketing en plan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Commercieel beleid Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 filiaal- of afdelingsplan marketing en plan."— Transcript van de presentatie:

1 commercieel beleid Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 filiaal- of afdelingsplan marketing en plan

2 basis voor marketingplan Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 In een marketingplan worden de doelstellingen die volgen uit het ondernemingsplan concreet ingevuld, hetgeen tot uitdrukking komt in de winkelformule. swotanalyse confrontratiemix

3 stappenplan uitgangspositie bepalen interne en externe factoren analyseren swot-analyse maken en confrontatiematrix opstellen doel bepalen strategie kiezen operationaliseren uitvoeren evalueren Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7

4 swotanalyse Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 interne gegevens sterke punten zwakke punten externe gegevens bedreigingen kansen

5 sterke punten interne factoren  vakbekwaam personeel  gering verloop  sterke winkelformule  uitstekende vestigingsplaats  kostenvoordelen uit schaalvergroting  uitstekende inkoopvoorwaarden  dealerschap sterk merk  exclusieve verkooprechten  hoge servicegraad  klachtenbehandelingsysteem  herkenbare huisstijl  enzovoort kansen externe factoren  nieuwbouw  komst klantentrekker  vergrijzing  jonge gezinnen  koopkrachtstijging/belastingvermindering  veranderende consumentenvoorkeuren  huishoudverdunning  aandacht voor milieu  verzwakking concurrent  nieuwe regelgeving  technologische vernieuwingen  prijsbewustzijn consument  enzovoort zwakke punten interne factoren  hoog personeelsverloop  moeite met de kwantitatieve bezetting  geen gekwalificeerd personeel  slechte bereikbaarheid  geen parkeervoorziening  geen consistent assortiment  gaten in het assortiment qua merkopbouw  achterhaald interieur  ontbreken promotieplan  enzovoort bedreigingen externe factoren  veranderde wetgeving  koopkrachtdaling  verminderd consumentenvertrouwen  nieuwe concurrent  prijzenoorlog  komst category killer  vermindering aantal koopzondagen  belastingheffing op deel assortiment  campagnes milieuorganisaties  veranderende consumentenvoorkeur  enzovoort swotanalyse

6 confrontatiematrix met mijn sterkten inspelen op een kans? met een sterkte de invloed van een bedreiging verminderen? een zwakte omvormen tot een sterkte, om beter in te spelen op een bedreiging? een zwakte omvormen tot een sterkte, om alsnog in te spelen op een kans? Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 kan ik aanvallen aanpassen overleven verdedigen

7 aanvallen aanpassen verdedigenoverleven Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 sterke punten zwakke punten kansen bedreigingen confrontatiematrix

8 concurrentiestrategieën van Porter cost leadership differentiation focusstrategie stuck/in/the/middle strategie Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 premiumstrategie specialisatiestrategie

9 groeistrategieën van Ansoff marktpenetratie productontwikkeling marktontwikkeling diversificatie Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7

10 groeimatrix ANSOFF Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 markt- penetratie markt- ontwikkeling product- ontwikkeling diversificatie nieuwbestaand klantengroep winkel- formule bestaand nieuw

11 ondernemingsplan markt financiële mogelijkheden haalbaarheid van de doelstellingen haalbaarheid van de plannen Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 starter heeft inzicht nodig in de:

12 onderdelen marketingplan automatiseringsplan personeelsplan financieringsplan Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7

13 eisenpakket bank starter zélf aflossingscapaciteit solvabiliteit aanwezige zekerheden financiële verslaglegging het ondernemingsplan Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7

14 ondernemingsplan eisenpakket bank hoe denkt de “startende ondernemer” zijn klanten te bereiken? wat zijn de vooruitzichten en ontwikkelingen in de branche waarin de “starter” actief wil zijn? is de vestigingsplaats goed gekozen? worden er geen onverantwoorde investeringen gedaan? Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7

15 ondernemingsplan eisenpakket bank is het plan beoordeeld door deskundigen? heeft de “startende ondernemer” oog voor ondernemingsrisico’s? hoeveel geld heeft de “startende ondernemer” privé nodig om te kunnen leven? hoeveel geld moet er geleend worden? Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7


Download ppt "Commercieel beleid Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7 filiaal- of afdelingsplan marketing en plan."

Verwante presentaties


Ads door Google