De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Commerciële presentatie Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 intern gepresenteerd & zo zet je het neer.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Commerciële presentatie Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 intern gepresenteerd & zo zet je het neer."— Transcript van de presentatie:

1 commerciële presentatie Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 intern gepresenteerd & zo zet je het neer

2 De ondernemer onderscheidt zich met zijn identiteit van de concurrenten. Hij neemt een duidelijk herkenbare plaats in tussen die concurrenten. profileren commerciële presentatie Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 een retailinstrument waarmee de ondernemer (detaillist) zijn onderneming (winkel) aan de consumenten presenteert

3 presentatiemix Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 commerciële presentatie extern winkelexterieurfrontpresentatie intern winkelinterieurartikelpresentatie

4 AIDA-model Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 A = ACTION D = DESIRE I = INTEREST A = ATTENTION

5 tweedeling in de markt Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 lage prijshoge prijs veel service weinig service low-margin-retailing service-retailing

6 winkelexterieur winkelpand gevel pui directe winkelomgeving frontpresentatie buitenpresentatie etalage winkelinterieur smaakvol presenteren kooplust stimuleren huisstijl verlichting vormgeving materiaalgebruik kleurgebruik Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1

7 low-margin-retailing winkelexterieur directe winkelomgeving snelle doorstroming parkeervoorziening gemakzucht frontpresentatie buitenreclame winkelinterieur functioneel ingericht zonder tijdverlies boodschappen doen brede looppaden schone winkel minimale wachttijden Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1

8 verwachtingen klant Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 de verwachting die het winkelexterieur oproept, moet door het winkelinterieur waargemaakt worden

9 door een goede samenhang tussen vooral interieur en de artikelpresentatie wordt de verkoop gestimuleerd visual merchandising Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 de communicatie van de complete retailingmix naar de consument zien  doet verkopen  visual merchandising

10 onderdelen architectuur winkelpand tijdelijke presentaties vaste presentaties ruimteverdeling winkelinventaris verlichting detaillistenpromotie personeel service zichtbaar in vormgeving van pui en gevel etalages en displays schap- en/of vakpresentatie winkellay-out, routing, bewegwijzering gondola’s, vitrines, stellingen kleur, felheid, warmte folders, draagzakken, reclame vakkennis, opleidingsniveau, beroepscompetenties klantvriendelijkheid, klachtenafhandeling Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 visual merchandising

11 VMM niet in balans Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 bovenkant onderkant

12 Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 VMM in balans bovenkant onderkant

13 upgrading winkelformule op een hoger niveau brengen meer toegevoegde waarde bieden stijging van prijsniveau downgrading winkelformule op een lager niveau brengen minder toegevoegde waarde bieden daling van prijsniveau Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 herpositioneren re-modelling


Download ppt "Commerciële presentatie Retailmarketing hoofdstuk 7, paragraaf 7.1 intern gepresenteerd & zo zet je het neer."

Verwante presentaties


Ads door Google