De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 De situatie-analyse Hoofdstuk 4, Interactieve marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 De situatie-analyse Hoofdstuk 4, Interactieve marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 De situatie-analyse Hoofdstuk 4, Interactieve marketing

2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 De omgeving van het bedrijf Macro-, meso- en mico-omgeving Veranderingen in macro- en meso-omgeving inventariseren Micro-omgeving in kaart brengen Swot-analyse en confrontatiematrix Kritische succesfactoren bepalen

3 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Destep Demografisch; figuur generatie einstein Economisch Sociaal-culturele factoren Technische factoren Ecologische factoren Politiek/juridische factoren Niet beheersbaar en niet beïnvloedbaar Macro-omgeving

4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Demografische factoren

5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Technologische factoren Overzicht van de ontwikkelingen van de eerste pc tot een mogelijk web 4.0

6 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Meso-omgeving Denken in klant in plaats van doelgroep Concurrentie-analyse Tussenpersonen Toeleveranciers Belangengroepen Niet beheersbaar wel beïnvloedbaar

7 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Micro-omgeving Denken in klant in plaats van doelgroep Concurrentie-analyse Tussenpersonen Toeleveranciers Belangengroepen Beheersbaar en beïnvloedbaar Commerciële beleid aanpassen als marktontwikkelingen dat vragen checklist

8 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Micro-omgeving SWOT-analyse Sterktes (micro-omgeving) Zwaktes (micro-omgeving) Kansen (meso- en macro-omgeving) Bedreigingen (meso- en macro- omgeving)

9 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Micro-omgeving


Download ppt "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 De situatie-analyse Hoofdstuk 4, Interactieve marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google