De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Businesstoepassingen Hoofdstuk 2, Interactieve marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Businesstoepassingen Hoofdstuk 2, Interactieve marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Businesstoepassingen Hoofdstuk 2, Interactieve marketing

2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Hoofdstuk 2 Businesstoepassingen • Met online activiteiten inspelen op behoeften van klanten • E-business en e-commerce • Verdienmodellen • Verdienmodellen en marketingdoelstellingen

3 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 E-business Businessprocessen die zich richten op het onderzoeken, ondersteunen en faciliteren van e-commerce. E-commerce Alle transacties, al dan niet betaald, over een netwerk. E-business en e-commerce E-business vormt een laag om e-commerce. E-commerce is onderdeel van e-business. E-business en e-commerce

4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 E-business en e-commerce e-business marketing finance etc e- commerce r&d HRM e- procurement administratie

5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Online kopen •

6 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Online organisatie • Geen sluitingstijden • Anonieme reactieve bezoeker • Volledig vrije markt • Meten • Interactiviteit • Samenwerking

7 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Online organisatie • Nieuw online bedrijf starten – • Bestaande producten ook online verkopen – Verzekeraars ontwikkelen nieuwe merken: Ditzo • Rechtstreekse online verkoop –

8 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Tio8 Disintermediatie e-business Tussenpersonen Nog niet zo lang dat rechtstreeks boeken mogelijk is Disintermediatie Dus op wie richt je je met je marketingboodschap?

9 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education Cybermediatie Tussenpersonen •Cybermediatie Verdienmodellen

10 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 • Uitgeefmodel • Verkoopmodel • Advertisingmodel • Affiliatemodel • Brokeragemodel • Utilitymodel E- Verdienmodellen Verdienmodel bepaalt de wijze waarop de inkomsten worden gegenereerd Verdienmodel is bepalend voor de doelstellingen van de ondernemingsstrategie Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen Hoofdstuk 2

11 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 E- Uitgeefmodel Hoofdstuk 2 Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen

12 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 • nieuwe vormen door opkomst van online social media E- Uitgeefmodel Hoofdstuk 2 Bezoekers kunnen stemmen op de verschillende nieuwsitems en zo de inhoud beinvloeden

13 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 • nieuwe vormen door opkomst van online social media E- Uitgeefmodel Hoofdstuk 2 Tijdschrift Smaak combineert een gedrukt tijdschrift met een website

14 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 •Illustratie: homepage van telegraaf.nl toevoegen Telegraaf verdient zowel met de gedrukte krant als met de website aan advertenties. • Portal • Startpagina.nl • Spele.nl E- Advertisingmodel Hoofdstuk 2

15 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 E- Verkoopmodel Hoofdstuk 2

16 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 E- Verkoopmodel Hoofdstuk 2

17 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 E- Affiliatemodel Hoofdstuk 2

18 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmodellen • Brandingmodel

19 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmodellen Informatie- en service model

20 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingmodellen • Complexe modellen – Nieuwe verdienmodellen


Download ppt "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Businesstoepassingen Hoofdstuk 2, Interactieve marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google