De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Businesstoepassingen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Businesstoepassingen"— Transcript van de presentatie:

1 Businesstoepassingen
Hoofdstuk 2, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

2 Businesstoepassingen
Hoofdstuk 2 Businesstoepassingen Met online activiteiten inspelen op behoeften van klanten E-business en e-commerce Verdienmodellen Verdienmodellen en marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

3 E-business en e-commerce
Businessprocessen die zich richten op het onderzoeken, ondersteunen en faciliteren van e-commerce. E-commerce Alle transacties, al dan niet betaald, over een netwerk. E-business en e-commerce E-business vormt een laag om e-commerce. E-commerce is onderdeel van e-business. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

4 E-business en e-commerce
HRM marketing e-commerce e-procurement finance administratie etc r&d Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

5 Online kopen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

6 Online organisatie Geen sluitingstijden Anonieme reactieve bezoeker
Volledig vrije markt Meten Interactiviteit Samenwerking Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

7 Online organisatie Nieuw online bedrijf starten
Bestaande producten ook online verkopen Verzekeraars ontwikkelen nieuwe merken: Ditzo Rechtstreekse online verkoop Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

8 Nog niet zo lang dat rechtstreeks boeken mogelijk is
Disintermediatie e-business Tussenpersonen Nog niet zo lang dat rechtstreeks boeken mogelijk is Disintermediatie Dus op wie richt je je met je marketingboodschap? Tio Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

9 Cybermediatie Tussenpersonen Cybermediatie Verdienmodellen
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

10 E-Verdienmodellen Uitgeefmodel Verkoopmodel Advertisingmodel
Hoofdstuk 2 Uitgeefmodel Verkoopmodel Advertisingmodel Affiliatemodel Brokeragemodel Utilitymodel Verdienmodel bepaalt de wijze waarop de inkomsten worden gegenereerd Verdienmodel is bepalend voor de doelstellingen van de ondernemingsstrategie Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

11 E-Uitgeefmodel Hoofdstuk 2
Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

12 E-Uitgeefmodel nieuwe vormen door opkomst van online social media
Hoofdstuk 2 nieuwe vormen door opkomst van online social media Bezoekers kunnen stemmen op de verschillende nieuwsitems en zo de inhoud beinvloeden Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

13 E-Uitgeefmodel nieuwe vormen door opkomst van online social media
Hoofdstuk 2 nieuwe vormen door opkomst van online social media Tijdschrift Smaak combineert een gedrukt tijdschrift met een website Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

14 E-Advertisingmodel Illustratie: homepage van telegraaf.nl toevoegen
Telegraaf verdient zowel met de gedrukte krant als met de website aan advertenties. Portal Startpagina.nl Spele.nl Hoofdstuk 2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

15 E-Verkoopmodel Hoofdstuk 2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

16 E-Verkoopmodel Hoofdstuk 2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

17 E-Affiliatemodel Hoofdstuk 2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

18 Marketingmodellen Brandingmodel
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

19 Marketingmodellen Informatie- en service model
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

20 Marketingmodellen Complexe modellen Nieuwe verdienmodellen
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010


Download ppt "Businesstoepassingen"

Verwante presentaties


Ads door Google