De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Competentiedoelen 1.begrijpen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Competentiedoelen 1.begrijpen."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Competentiedoelen 1.begrijpen wie marketeers zijn, waar ze werken en wat de rol van marketing is in een bedrijf 2.uitleggen wat marketing is en hoe dit proces waarde oplevert voor alle betrokkenen 3.begrijpen dat marketing van toepassing is op een groot scala aan goederen en diensten 4.waarde begrijpen vanuit het standpunt van de klant, de producent en de samenleving 5.uitleggen wat de basisprincipes van marketingplanning zijn en uit welke instrumenten de marketingmix bestaat die in het marketingproces wordt gebruikt 6.uitleggen hoe het marketingconcept is geëvolueerd

2 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Welkom in een merkenwereld Welkom bij “het merk Ik” Wie en waar van marketing Marketing: met alle functies samenwerken De waarde van marketing Bevredigen van behoeften Nut creëren Ruilrelaties

3 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN

4 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Evolutie van het marketingconcept Product- en productietijdperk Verkooptijdperk Consumententijdperk Het Nieuwe Tijdperk: geld verdienen en ethisch handelen

5 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Wat leent zich voor marketing? Consumptiegoederen en -diensten Business-to-businessgoederen en -diensten Non-profitmarketing Marketing van ideeën, plaatsen en mensen

6 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN De marketing van waarde Waarde vanuit het standpunt van de klant Waarde vanuit het standpunt van de verkoper de waarde van een klant berekenen waarde aan belanghebbenden bieden door concurrentievoordeel te creëren waarde toevoegen door de waardeketen Waarde vanuit het standpunt van de samenleving

7 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN

8 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN

9 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Marketing als een proces Marketingplanning Marketinginstrumenten: de marketingmix Product Prijs Plaats Promotie

10 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN


Download ppt "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Competentiedoelen 1.begrijpen."

Verwante presentaties


Ads door Google