De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

4 P´s en 3 R-en MK01. Agenda Vragen? Doelstellingen vandaag 4 P´s 3 R-en Samenvatting Voorbereiding vrijdag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "4 P´s en 3 R-en MK01. Agenda Vragen? Doelstellingen vandaag 4 P´s 3 R-en Samenvatting Voorbereiding vrijdag."— Transcript van de presentatie:

1 4 P´s en 3 R-en MK01

2 Agenda Vragen? Doelstellingen vandaag 4 P´s 3 R-en Samenvatting Voorbereiding vrijdag

3 Doelstellingen Inleiding in de marketing Product, prijs, plaats, promotie Reputatie, relatie, ruil

4 Marketinggerichte organisatie Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Marktonderzoek Ideeën over wensen en behoeften ProductPrijs PromotiePlaats ReputatieRelatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en

5 Marketing Marketing omvat de - op de markt afgestemde- ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën en andere relevante activiteiten om planmatig een reputatie te vestigen, ruiltransacties te bevorderen en duurzame relaties met afnemers te creëren, waardoor organisaties en belanghebbenden - met wederzijds voordeel - hun doelstellingen verwezenlijken

6 Marketingmix prijspromotie plaatsproduct Doelgroep

7 P Product Kan product, dienst of idee enz. zijn. Verschillende productniveaus –fysieke product –uitgebreide product –totale product

8 Productniveaus Fysieke product

9 Productniveaus Uitgebreide product Fysieke product

10 Totale product Productniveaus Uitgebreide product Fysieke product

11 P Prijs Hoog genoeg i.v.m. doelstellingen Concurrentie Prijs/´kwaliteit´ verhouding Kortingen (B-2-B)

12 P Plaats Verkrijgbaarheid –transport –opslag –assortiment –informatie voldoende, op de juiste tijd, op de juiste plaats.

13 P Promotie Reclame Persoonlijke verkoop Sales promotion Public relations

14 Marketingmix Positionering Product PromotiePlaats Prijs

15 Marketingmix 4 P´s Doelgroep Positionering Onderling afhankelijk

16 De drie R-en Satisfiers Dissatisfiers Oorzaak: meer keuze, welvaart en bedrijven die reeds marketinggericht werken

17 De drie R-en Reputatie –Sponsering –Publiciteit –Acties –Persoonlijk contact

18 De drie R-en Relatie –van wie koop ik –persoonlijke relatie opbouwen –verbreden en verdiepen klantcontact –interactie met de klant –sites, direct mail, telefoondiensten

19 De drie R-en Ruil –klant zoek variatie –hier op in spelen –proactief handelen

20 Samenvatting 4 P´s (product, prijs, plaats, promotie) 3 R-en (reputatie, relatie, ruil) Positionering/Doelgroep

21 Marketinggerichte organisatie Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Marktonderzoek Ideeën over wensen en behoeften ProductPrijs PromotiePlaats ReputatieRelatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en

22 VRAGEN?

23 voor Vrijdag Hoofstuk 1 § en § Informatie hoorcollege doornemen alle “groene termen” kennen eventuele vragen opschrijven

24 EINDE


Download ppt "4 P´s en 3 R-en MK01. Agenda Vragen? Doelstellingen vandaag 4 P´s 3 R-en Samenvatting Voorbereiding vrijdag."

Verwante presentaties


Ads door Google