De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing"— Transcript van de presentatie:

1 Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
 bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)

2 Marketing Marketing is verkoopbeleid gericht op de beïnvloeding van de wensen en behoeften van afnemers. Het verkoopbeleid bestaat uit de 4 P’s: productbeleid prijsbeleid plaatsbeleid promotiebeleid Let op: -beleid niet vergeten / product niet productie!

3 Productbeleid Het gaat om de keuze welke soort en kwaliteit goederen een bedrijf aanbiedt: Productassortiment: Productdifferentiatie: varianten Merkbeleid: A- / B- of huis-

4 Prijsbeleid Is gericht op het vaststellen van de hoogte van de verkoopprijzen Prijsverhoging of –verlaging Kortingen Prijsafspraken* * Mededingingswet verbiedt (prijs-)kartelvorming die tot doel heeft concurrentie uit te schakelen ten koste van consument.

5 Plaatsbeleid De keuze van vestigingsplaats en de wijze waarop een product of dienst wordt aangeboden Winkelcentrum Bedrijventerrein Postorder E-commerce Distributiekanalen (telefoon, computer, automaten, persoonlijke verkoop,…)

6 Promotiebeleid De wijze waarop een onderneming het product of het bedrijf onder de aandacht wil brengen Verkoopacties Reclame* Public Relations * De Nederlandse Reclame Code verbiedt misleidende reclame, zoals het onjuist of onvolledig informeren van de consument.

7 4P’s


Download ppt "Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing"

Verwante presentaties


Ads door Google