De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)"— Transcript van de presentatie:

1 Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)

2 Marketing Marketing is verkoopbeleid gericht op de beïnvloeding van de wensen en behoeften van afnemers. Het verkoopbeleid bestaat uit de 4 P’s: –productbeleid –prijsbeleid –plaatsbeleid –promotiebeleid Let op: -beleid niet vergeten / product niet productie!

3 Productbeleid Het gaat om de keuze welke soort en kwaliteit goederen een bedrijf aanbiedt: –Productassortiment: –Productdifferentiatie: varianten –Merkbeleid: A- / B- of huis-

4 Prijsbeleid Is gericht op het vaststellen van de hoogte van de verkoopprijzen –Prijsverhoging of –verlaging –Kortingen –Prijsafspraken* *Mededingingswet verbiedt (prijs-)kartelvorming die tot doel heeft concurrentie uit te schakelen ten koste van consument.

5 Plaatsbeleid De keuze van vestigingsplaats en de wijze waarop een product of dienst wordt aangeboden –Winkelcentrum –Bedrijventerrein –Postorder –E-commerce –Distributiekanalen (telefoon, computer, automaten, persoonlijke verkoop,…)

6 Promotiebeleid De wijze waarop een onderneming het product of het bedrijf onder de aandacht wil brengen –Verkoopacties –Reclame* –Public Relations * De Nederlandse Reclame Code verbiedt misleidende reclame, zoals het onjuist of onvolledig informeren van de consument.

7 4P’s


Download ppt "Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)"

Verwante presentaties


Ads door Google