De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dennis Nijsten & Markus Schmidt. Agenda  Wat is Marketing  De Marketingmix  De P van Product  De P van Prijs  Vragen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dennis Nijsten & Markus Schmidt. Agenda  Wat is Marketing  De Marketingmix  De P van Product  De P van Prijs  Vragen."— Transcript van de presentatie:

1 Dennis Nijsten & Markus Schmidt

2 Agenda  Wat is Marketing  De Marketingmix  De P van Product  De P van Prijs  Vragen

3 Definitie 1: Marketing omvat de – op de markt afgestemde – ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën, en alle andere activiteiten om planmatig de afzet te verhogen of transacties te bevorderen, een goede reputatie te creëren en duurzame relaties met klanten op te bouwen, zodat alle partijen hun doelstellingen bereiken. Definitie 2: Marketing omvat alle activiteiten van een organisatie die erop gericht zijn om op winstgevende wijze te voorzien in de behoeften of verlangens van hun afnemers door middel van een ruilproces. Definitie 3: Hoe “smeer” ik iemand iets aan en maak er ook nog winst mee? Wat is Marketing?

4  De marketingmix is de combinatie en afstemming van de door een organisatie gehanteerde marketinginstrumenten die gericht zijn op één of meer doelgroepen binnen een bepaalde markt. - kwaliteit, vormgeving - service - (merk)naam - accessoires - vestiging - locatie - voorraad - kortingen - betalingscondities - prijsstelling - reclame - PR ( public relations ) - sponsoring - adverteren - beurzen De Marketingmix

5

6 Definitie Product: Een geheel van materiële en immateriële eigenschappen waarmee een goed of een dienst in een bepaalde behoefte voorziet. De P van Product

7 A-merk B-merk C-merk Paraplumerk Huismerk AH (euroshopper), V&D (select), Hema (Miss Helen) Soorten Merken Definitie Merk: Een merk is een naam beeld, of symbool – of een combinatie daarvan – waarmee een organisatie zichzelf en haar producten herkenbaar wil maken voor de consument en zich wil onderscheiden van de concurrentie.

8 Product Levenscyclus

9 Prijsbepaling: 1. Kostengeoriënteerde prijsbepaling 2: Vraaggeoriënteerde prijsbepaling Prijsbepaling van nieuwe producten: 1. Penetratiepolitiek 2. Afroompolitiek Psychologische prijsbepaling 1. € 7,00 - € 6,95 2. Van – voor prijzen 3. Psychologische (tijdelijke)acties ( Media Markt ) De P van Prijs

10 Vragen? Bedankt voor jullie aandacht! Vragen na afloop van de presentatie, neem contact met ons op via Hyves oivj2008.hyves.nl


Download ppt "Dennis Nijsten & Markus Schmidt. Agenda  Wat is Marketing  De Marketingmix  De P van Product  De P van Prijs  Vragen."

Verwante presentaties


Ads door Google