De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?"— Transcript van de presentatie:

1 Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?

2 Programma vandaag: Keek op de week: hoe is het jullie van de week vergaan? Terugblik theorie typologie Rollenspel ?

3 Programma vandaag (2) Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche? Niche?
Onderscheiden? Concurrentie?

4 Terugblik voorgaande keren
Vragen? Op- of aanmerkingen naar aanleiding van voorgaande workshops? Typologie; herken je anderen nu beter? Rollenspel?

5 Hoe vind ik als ondernemer mijn niche?
Wat is een niche? Wat wilt u bereiken? Omzet (per jaar, maand, kwartaal) Winst? Aantal klanten? SMART doelen gesteld voor komend jaar? Actieplannen op afgestemd?

6 Wat doet de concurrentie?
Wie zijn dat? Hoeveel concurrenten zijn er? Wat doen ze goed? Wat minder goed? Welke prijsstelling? Wie zijn hun klanten? Hoe doen ze aan klantenbinding? Hoe sterk is de klantenbinding? Waar liggen kansen voor mij?

7 Welke strategische samenwerkingspartners?
Wie bereikt mijn doelgroep via een andere kant/ mogelijkheid/ product? Kunnen we samen optrekken? Een win/ win creëren? De krachten bundelen? Een uniek aanbod maken? Hoe kan ik ander bedrijf voor me laten werken?

8 Hoe wil ik me onderscheiden?
IJSbergtheorie

9 Samenvattend Onderscheid mogelijk op:
Rationele motieven (uniek voordeel: prijs, snelheid, gemak, winstgevend, rust, etc). Hierbij kenmerken naar voordelen vertalen. Emotionele motieven: gezellig, vrolijk, enthousiasme, diepgang, persoonlijke aandacht etc

10 Van kenmerk naar voordeel
Voorbeeld trainer. Hoe doe je dit nu? Door erachter te zetten: Dit kenmerk betekent voor u… Hiermee kunt u… Dit biedt als voordeel….

11 Onderscheiden op basis van unieke voordelen
Pak 15 minuten de tijd en denk na over: Twee of drie unieke kenmerken van uw product/ dienst/ bedrijf Vertaal een van deze door naar de klant. Door te benoemen wat het voordeel is…

12 Laten we eens een paar voorbeelden horen

13 Wat kun je nu met deze voordelen doen?
Ze gebruiken in: Belscripts Websites Huisstijl (visitekaartjes e.d.) In persoonlijke contact (met klanten, netwerkbijeenkomsten) Op beursen Etc etc

14 Vragen? Succes de komende twee weken!


Download ppt "Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?"

Verwante presentaties


Ads door Google