De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dennis Nijsten & Markus Schmidt. Agenda  Herhaling  De P van Plaats  De P van Promotie  Marktanalyse  Vragen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dennis Nijsten & Markus Schmidt. Agenda  Herhaling  De P van Plaats  De P van Promotie  Marktanalyse  Vragen."— Transcript van de presentatie:

1 Dennis Nijsten & Markus Schmidt

2 Agenda  Herhaling  De P van Plaats  De P van Promotie  Marktanalyse  Vragen

3 Herhaling  Wat is marketing?  Wat is de marketing mix?  De P van Product  De P van Prijs

4 Waar bied jij je product aan? Op welke locatie ga jij je vestigen? Distributie intensiteit: 1. Intensieve distributie: Coca-Cola 2. Selectieve distributie: Cool Cat 3. Exclusieve distributie: BMW De P van Plaats ( Distributie )

5 Distributiekanaal

6 Push en Pull methoden

7 De P van Promotie Hoe communiceer je met jouw markt ?

8 De P van Promotie Soorten communicatie

9 Reclamespot 1

10 Reclamespot 2

11 De marktanalyse  Wie is je markt?  Segmenteren  Targeting (doelgroep selecteren )  Positioneren  Hoe kom je aan geld?  Plan maken  Wie ben jij?  Profit of non – profitorganisatie

12  Definitie: het opdelen van de markt in kleinere homogene groepen mensen of bedrijven die soortgelijke behoeften hebben of hetzelfde reageren op een speciaal voor hen ontwikkelde marktstrategie. Segmenteren

13 Segmentatiestrategiën

14  Doelgroep bepaling !! Targeting

15  Positionering houdt in dat je ondernemer bewust kiest voor een plaats op de markt, waarbij je je productaanbod afstemt op een bepaalde doelgroep, maar tevens rekening houdt met je concurrenten. Hier spelen 3 elementen een belangrijke rol: 1.) De consument 2.) Het product of merk 3.) De concurrent Positionering

16 Positioneringskruis

17 Vragen? Bedankt voor jullie aandacht! Vragen na afloop van de presentatie, neem contact met ons op via Hyves oivj2008.hyves.nl


Download ppt "Dennis Nijsten & Markus Schmidt. Agenda  Herhaling  De P van Plaats  De P van Promotie  Marktanalyse  Vragen."

Verwante presentaties


Ads door Google