De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs."— Transcript van de presentatie:

1 23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs

2

3 idearealityideality

4 ontwerpmarketingorganisatie

5 ontwerpmarketingorganisatie introductie ideality thema: doelgroep

6

7 ondernemen vraag 1 Waarom bent u ondernemer geworden? of: Waarom wilt u gaan starten? dat is altijd al mijn droom geweest ik had geen andere keuze om veel geld te gaan verdienen ik had een geweldig idee

8 ondernemen vraag 2 Wat is uw beste ondernemers-eigenschap? doorzettingsvermogen nieuwsgierigheid anders, namelijk: … creativiteit

9 introductie door Bart van Meurs

10 methode ideality platform starters en vernieuwers producten

11 methode ideality platform starters en vernieuwers producten

12 “starters en vernieuwers faciliteren én inspireren, dat is wat wij willen nieuwe ideeën maken ons enthousiast; dát is onze passie!” “handige, duidelijke producten die starters en vernieuwers helpen hun ideeën te realiseren”

13 methode ideality platform starters en vernieuwers producten ©2013 ideality

14 ideeproductdienstbedrijf

15 idee “nieuw type spraak- computer” “online reisadvies voor Azië” “centrum voor begeleiding bij kanker”

16 methode ideality platform starters en vernieuwers producten

17 vakgebieden ontwerpmarketingorganisatiefinanciën

18 methode ideality platform starters en vernieuwers producten ©2013 ideality

19 producten #quickscan#hetspel#presentatie#innovatiebon#businessplan

20 methode ideality platform starters en vernieuwers producten

21 platform youtubeblogspotfacebookTwitterLinkedinWebsitebijeenkomst

22 thema: doelgroep door Raymond Buitelaar

23 wat is een doelgroep? ‘Een doelgroep is een deel van de bevolking waarbij een gedragsverandering tot stand gebracht zou moeten worden. Vaak betreft het een groep mensen of organisaties die een aantal relevante kenmerken gemeenschappelijk hebben.’

24 voorbeelden:  leeftijd  geslacht  uitgavenpatroon bron: wat is een doelgroep?  opleidingsniveau  interesses  etc.

25 ‘starters en vernieuwers faciliteren én inspireren, dat is wat wij willen. nieuwe ideeën maken ons enthousiast; dát is onze passie!’ relevante gemeenschappelijke kenmerken:  mensen met ideeën  regio  mensen die willen ondernemen onze doelgroep

26 marketing vraag 3 Wie is jouw doelgroep? mijn doelgroep is … iedereen zo heb ik er nog nooit naar gekeken ik heb (nog) geen idee

27

28 marketing vraag 4 Is jouw doelgroep uit te breiden? Ja Nee

29

30

31 ontwikkeling van onze doelgroep mensen met een idee banken, KvK, gemeenten bedrijven, mt leerpunten ideality:  eerste doelgroep te smal  klant uit Oosterhout via internet  pas later nadenken wat we voor anderen konden betekenen

32 marketing vraag 5 Stel: jij valt in jouw doelgroep, koop je dan ook jouw product? ja, natuurlijk ja, maar alleen als … geen idee eigenlijk nee, want …

33

34 onze keuzes  daarom € 99,-  daarom 4 vakgebieden  ja, want ik zoek hulp Maar dragen wij dat ook goed uit…? In eerste instantie niet; alleen #quickscan…  later producten erbij, focus!

35 marketing vraag 6 Hoe benader jij je doelgroep? En waarom op deze manier? hier heb ik een bewuste strategie voor; … ik ‘spam’ mijn doelgroep zoveel ik kan zo heb ik er nog nooit naar gekeken ik heb (nog) geen idee

36

37 onze benadering  veel social media  producten die je achter kunt laten  #hetspel  Ideality Today  presentaties, zoals deze  eigen netwerk  etc.

38 marketing vraag 7 Hoe bind je jouw doelgroep? na de eerste aanschaf willen ze niet anders! ik benader mijn klant gewoon opnieuw ik heb (nog) geen idee ik hou contact via o.a. social media

39 marketing vraag 8 Waarom kiest jouw doelgroep voor jouw product? ik ben de goedkoopste ik ben de beste ik heb (nog) geen idee een combinatie van meerdere punten; …

40 aanbevelingen  weet wie je doelgroep is  leg je doelgroep (goed) vast  probeer je doelgroep uit te breiden  blijf kritisch naar je product kijken  houd contact met je doelgroep  verander met je doelgroep mee  focus op je doelgroep

41 afsluiting door Bart van Meurs

42 marketingorganisatiefinanciën???ontwerpjuristit’er

43

44


Download ppt "23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs."

Verwante presentaties


Ads door Google