De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers © De Bruijn & Maasdam marketing|sales consultancy 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers © De Bruijn & Maasdam marketing|sales consultancy 2014."— Transcript van de presentatie:

1 Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers © De Bruijn & Maasdam marketing|sales consultancy 2014

2 Marketing Succes Systeem Anders denken Ondernemingsplan Doelgroepen (bepalen) Database ( marketing) De 6 manieren… * * om klanten te trekken Front-End Marketing Front-End Netwerkstrategie Acquisitie (tK-tL-tT) Internetstrategie Oriëntatie op 'buiten'

3 Succes-systeem genereert leads Conversie website marketing Periodiek publiceren Actief netwerken Sociale media Front-End marketing Media & vakwereld * FRONT END Leads / prospects Product 1 Product 2 Product 3 Product 4 bloggen waarde * Advertorials, interviews, column, redactionele aandacht Aanbevelingen Sales funnel Oranje 'tools' zijn online tools

4 Traffic naar je website - hoe? SEO-kracht, vindbaarheid! marketing Bloggen/publiceren Actief netwerken Social media AdWords Leads / prospects aanbevelingen Backlinks

5 marketing • Onderhoud contact met: – je relaties (je netwerk) – je klanten – je ex klanten – je prospects • Planning! • Inspireer & Informeer • Geef, deel, bewijs een dienst! • Links naar je website • Call to Action • Hanteer een SYSTEEM! Database!

6 Maak groepen en personaliseer! Importeer Linkedin relaties IN je programma

7 Mail periodiek 'waarde' Header! Nieuws? Actualiteit? Probleem? á 600 woorden max. - tussenkopjes - uit het hart - persoonlijk - spreekstijl ok - Call to Action

8 Meten is weten! Clicks zijn traffic!

9 Bloggen / publiceren • Expert positie • Exposure > volgers • JOUW Gedachtegoed • Geef, deel, bewijs een dienst! • Links naar je website • Call to Action

10 Deel je kennis, inspireer, laat zien wie je bent.

11 Handig handvat, jaarplan / thema-kalender

12 Social media - kerneigenschappen per S.M. •Elk sociaal netwerk heeft haar eigen unieke kracht, eigenschappen, nut. –Facebook maakt het mogelijk om content met een enorm publiek te delen en is er een grote kans op en mogelijkheid tot een viraal effect –Linkedin leent zich erg goed om je database 'relaties' uit bouwen en gewenste contacten te benaderen via 1 e of 2 e lijns contacten –Op Twitter is het makkelijk om je publiek nieuwsgierig te maken en te triggeren om actie te ondernemen, en je profileren als wie je bent of wat je biedt –SlideShare is geweldig om je werk, presentaties, projecten te delen –YouTube, na Google de grootste zoekmachine, is zeer geschikt om gefilmde referenties, eigen opnames van webinars en seminars, te plaatsen en te delen –Op Pinterest kun je je brand image uitbouwen. •Google+ heeft ook een USP: Hangouts. Een Hangout is een videogesprek waaraan meerdere mensen tegelijk, mits in het bezit van een smart device), deel kunnen nemen vanaf iedere plek op de wereld.

13 Social media • Linkedin: – expert positie – vindbaarheid – database – opstapjes – aanbevelingen (!) TRIGGER!

14 Social media • Linkedin-2: bedrijfsprofiel (vrij recent) – expert positie – vindbaarheid – volgers – branding – exposure PROFILEER!

15 Social media • Twitter: – expert positie – vindbaarheid – volgers / doelgroep – leads – opstapjes GA DE DIALOOG AAN! ACT SOCIAL!

16 Social media • Facebook (zakelijk): – expert positie – vindbaarheid – volgers / doelgroep – leads & traffic – woord én beeld DIALOOG! SOCIAL! ACTUEEL! BRUISEND!

17 Maak een zakelijke Facebook pagina en laat 'm bruisen! Deel je successen!

18 Social media overige (mkb-bruikbare) opties • YouTube - grootste zoekmachine na Google • Pinterest - moodboards, populair! • SlideShare - biedt snel méér added value, via Linkedin

19 Omni presence, ook in gedrukte media positionering / thema Koppeling naar online

20 Moraal


Download ppt "Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers © De Bruijn & Maasdam marketing|sales consultancy 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google