De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten."— Transcript van de presentatie:

1 Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten

2 Agenda Terugblik vorige week Discussie en korte vragenronde Deze week: Content – Vormen Eigen website Nieuws Blogs Social networks

3 Tot nu toe gemaakt SWOT Doelstelling (SMART) Social Media probleemstelling Doelgroep-analyse (moodboard) Deze week: SM, maar waar?

4 Deze week: SM… maar waar? (d/t) Breng in kaart via welke websites, blogs, (SM-)platforms, kanalen, etc. jouw organisatie direct in contact kan treden met je klanten. Zoveel mogelijk + concreet!! Beargumenteer voor elk van de kanalen: – Met welk doel? Waarom? Wanneer? Op welke manier? Hoe vaak?

5 De essentie Wat is het doel van de marketing- en pr strategie? Welke problemen die uw klanten hebben lost u op?

6 Bedrijf die dit goed snapt

7 Vormen Eigen website Nieuwsberichten ipv persberichten Forums / blogs Webinars E-books Social networks – Hyves – FB – Linkedin – Twitter

8 Opdracht 1: nieuws!! In je groep Brainstormen/ mindmappen / wat waardevolle informatie of nieuwsmomenten zouden kunnen zijn.

9 Bedrijf die dit goed snapt

10 4 Blogmanieren Alleen bezoeken (markt, brancheinfo) Deelnemen (thought leadership) Samenwerken met bloggers Discussies vormgeven door uw eigen blog te beheren en te schrijven

11 Opdracht 2: Welles Nietes Discussie Meebloggen of niet? En waarom? Bedrijven die bloggen?

12 Thuisopdracht: content 1. Categoriseer welke platforms, blogs, sites, je alleen zou bezoeken en welke waardevol zijn aan deel te nemen’? Noem argumenten! 2. Bedenk vijf topics voor een blog/ nieuwsbericht en leg uit wat de toegevoegde waarde is? Werk er ieder voor zich één in maximaal 200 woorden uit. (Denk aan titel, triggers, inhoud, tags, actie, links, etc.)

13 Docs / PPT te vinden op: M: E:


Download ppt "Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten."

Verwante presentaties


Ads door Google