De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken."— Transcript van de presentatie:

1 Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken

2 Agenda Vorige keer: zoekwoorden Deze week: kijken en vergelijken

3 Vorige keer herhaling: Zoekwoorden Hoe zoekt mijn doelgroep? Wat zoeken ze? Wat is de zoekintentie? Waar en wanneer? Welke koppelwoorden gebruiken ze? Welke woorden liggen dichtbij een aankoop/conversie? (denk aan bestellen, kopen, contact, telefoonnummer). Welke woorden geven inzicht in waar je eigenlijk niet op gevonden wenst te worden. (Zoekwoorden met een hoge bounce rates zijn ‘failures’)

4 Van basistermen tot ‘hit’ Uniek woord, waar andere woorden uit afgeleid worden 1 bep onderwerp 1, 2 of 3 woorden niet te breed en niet te smal beginnen – Fiets – Damesfiets – Herenfiets – Kinderfiets Wel toewerken naar … combinatie van basisterm + verklein/meervoudsvorm/bijvoeglijk naamwoord/ etc… – 26 inch blauwe herenfietsen – 12 inch rood kinderfietsje

5 In je rapport: zoekwoorden Duik in het zoekwoordengebruik! 1.Welke zoekwoorden doen het goed? 2.Welke zoekwoorden meer gaan gebruiken? 3.Waarom? 4.Wat zouden alternatieve (synonieme) zoekwoorden kunnen zijn? Brainstorm… 5.Welke zoekwoorden mee stoppen? (Welke zoekwoorden zijn te algemeen of irrelevant?) 6.Welke zoekopdrachten kun je koppelen aan de zoekwoorden? 7.Wat zouden uitsluitingszoekwoorden kunnen zijn? 8.Hoe zit het met de verdeling Adwords en organisch?

6 Opdracht: Kijken en vergelijken Aan de slag met je eigen website 1. Wat zijn voor jouw site interessante data? – Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden?

7

8 Opdracht: ‘hooks’ 2. Wat wil je precies weten om je organisatie slagkrachtiger te maken? Waar liggen kansen? 3. Waar zie je trendbreuken? Hoe zou dat kunnen komen? Wat gebeurt er in zo’n situatie?

9 Bouncerate analyse

10 Opdracht: Bounce rates Bouncerate analyse Bekijk in Google Analytics op zoekwoord niveau de Bounce Rate. Wat zijn je bevindingen?

11 Linkbuilding Hoe populair ben je? Des te meer stemmen jouw website ontvangt, des te belangrijker deze volgens Google moet zijn. Waarom zouden mensen anders de moeite nemen om naar jouw website te linken?

12 ‘Linkbuilding’ en social media Conversieverhogend of niet?

13

14 Opdracht: Linkbuilding Welke sites linken naar jouw site? Welke zijn relevant? En welke sites staan er (nog) niet tussen?

15 Landing pages t_EFa0bO4U t_EFa0bO4U Waar moet een goede landing page aan voldoen?

16 Landing pages In real life N5WurXNec7E&list=UUJ5UyIAa5nEG ksjcdp43Ixw&index=2 N5WurXNec7E&list=UUJ5UyIAa5nEG ksjcdp43Ixw&index=2

17

18

19

20

21 De Google Gedachte yWjpS4_v8s&feature=player_embed ded#at=22

22 Opdracht ‘landing pages’

23 Landing pages

24

25

26

27

28

29

30 Opdracht ‘landing pages’ 1.Welke (landing) pages kun je ontdekken? 2.Welke landing pages doe het minder/niet goed? 3.Waarom? 4.Hoe zou je dit op kunnen lossen? 5.Hoe zou je de call to action op die pagina’s kunnen verbeteren?

31 Tip 1 als_googleanalytics.php als_googleanalytics.php

32 Tip 2 analytics-data-omzetten-in-actiepunten- tip-1/ analytics-data-omzetten-in-actiepunten- tip-1/

33 Tip 3 analytics-data-omzetten-in-actiepunten- tip-3/

34 Volgende week Indien gewenst persoonlijk consult per Skype (hsjoels) of telefoon: Aangeven voor maandag 13 januari per e- mail of je dit Presentatie in week 8 (21 januari): – Conclusies en aanbevelingen – Tips en tricks – Maximaal 10 minuten per team Inleveren Google Analytics Adviesrapport

35 SWOT Doelen (evt trechters) Persona’s Zoekwoorden Webdesign – Regio’s, momenten, Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden? Bounce rates Linkbuilding Landing pages Denk goed na over…

36 Analyseer verder dan je neus lang is Geef advies over de voorkant op basis van wat je aan de achterkant ziet Maak screenshots van grafieken Wees concreet Dig deep En…


Download ppt "Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken."

Verwante presentaties


Ads door Google