De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]0826443  May Bui0819878  Dineke Delst0821185  Maarten Förster0823575.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]0826443  May Bui0819878  Dineke Delst0821185  Maarten Förster0823575."— Transcript van de presentatie:

1 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]0826443  May Bui0819878  Dineke Delst0821185  Maarten Förster0823575  Ronald Capelle0819951 INTRODUCTIE

2 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Hoe kunnen wij, met een jaarlijks marketing/communicatiebudget van €70.000, het theater Diligentia aan meer bezoekers helpen door het vergroten van hun naamsbekendheid met behulp van nieuwe communicatiemiddelen? PROBLEEMSTELLING

3 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA  Identiteit Modern theater, huisstijl, gebouw en manier van adverteren  Product Vermaken van mensen, aanbieden voorstellingen, verhuren van zaal  Communicatiemiddelen Website, flyers, posters, mailings, persberichten, uitmagazine, radio, social media INTERNE ANALYSE

4 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Middels DE STEP-analyse:  Demografische factoren Gelegen in het centrum  Economische factoren Recessie  Sociaal-culturele factoren Cultuur, aanstormend talent  Technische factoren Twitter/ Hyves, maar niet altijd actueel  Ecologische factoren Optie tot maatschappelijk verantwoord ondernemen  Politiek-juridische factoren ARBO-wet, telecommunicatiewet, drankvergunning EXTERNE ANALYSE

5 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA  Bedreiging van potentiële toetreders  Kracht van aanbieders  Bedreiging van substituten  Kracht van afnemers  Intensiteit van concurrentie VIJF KRACHTEN MODEL VAN PORTER

6 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Strenghts  Bereikbaarheid (OV/ parkeergelegenheden)  Vestiging in centrum  Gebruik van nieuw talent  Entreekosten zijn betaalbaar (laag)  Mooi nieuw gebouw  Al op Social Networks actief (Hyves, Twitter)  Kleinschalig  Rolstoelvriendelijk  Goede website  Online tickets bestellen mogelijk  Maillist  Actief met kinderen/jongeren/studenten (CJP) SWOT-ANALYSE Weakness  SEO (slecht vindbaar op Google)  Relatief onbekend (48%)  Beoogde doelgroep is te klein  Onbekende artiesten  Twee vestigingen (Diligentia/ Pepijn)  Andere uitgaansgelegen in de buurt  Website programma/agenda

7 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Opportunities  Reclame op TV in het openbaar vervoer  Samenwerking met academies in Den Haag  Woensdagmiddag kindervoorstellingen  Flyeren bij bioscoop Pathé  Samenwerking met eetgelegenheden  Samenwerking met bioscoop  Linken met thema's op scholen  Cafés  Google (SEO)  Social Networks  Youtube eigen kanaal optimaliseren (voorstellingen promoten)  Ustream SWOT-ANALYSE Threats  Uitgaansgelegenheden in de buurt  Grote theaters  Youtube/ moderne media  DVD's (liever thuis dan op stap)  Concurrentie op Google  Overige vormen van vermaak

8 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Opportunities  Reclame op TV in het openbaar vervoer  Samenwerking met academies in Den Haag  Woensdagmiddag kindervoorstellingen  Flyeren bij bioscoop Pathé  Samenwerking met eetgelegenheden  Samenwerking met bioscoop  Linken met thema's op scholen  Cafés  Google (SEO)  Social Networks  Youtube eigen kanaal optimaliseren (voorstellingen promoten)  Ustream CONFRONTATIEMATRIX Threats  Uitgaansgelegenheden in de buurt  Grote theaters  Youtube/ moderne media  DVD's (liever thuis dan op stap)  Concurrentie op Google  Overige vormen van vermaak KansenBedreigingen Inzet van Google Seo Social Networks Eigen youtube kanaal op optima- liseren Samen- werking met eetgelegenh eden etc. Uitgaansgele genheden in de buurt Youtube/mo derne media Concurrentie op Google Andere vormen van vervaak Aantal plusse nAantal minnen Sterkten Bereikbaarheid +++++--- 5 3 Gebruik van nieuw talent ++++ --+ - 5 3 Entreekosten zijn betaalbaar (laag) +++ + 4 0 goede website ++++ - 4 1 Zwakten SEO (slecht vindbaar op google) + --- 1 3 Beoogde doelgroep is klein +++ - 3 1 twee vestigingen (Diligentia en Pepijn) +++ -- 3 2 Naam is redelijk onbekend +++++- - 5 2 Aantal plussen106732101 Aantal minnen 106734362

9 DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Bedankt voor uw aandacht. SLOT


Download ppt "DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]0826443  May Bui0819878  Dineke Delst0821185  Maarten Förster0823575."

Verwante presentaties


Ads door Google