De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie."— Transcript van de presentatie:

1 Communicatieplan

2 Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie

3 Streeklift  Wat is een streeklift? Auto is onmisbaar Burgers zijn bereid elkaar te helpen Niet iedereen is even mobiel Streeklift koppelt mobielen en minder mobielen  Wat wil men hiermee bereiken? Beter vervoer voor verschillende doelgroepen (mobiliteit) Alternatief voor de fiets (veiligheid)

4 Situatie  Openbaar vervoer Buslijnen Buurtbussen (reserveren)  Knelpunten Tijden Frequentie Flexibiliteit Bereik

5 Situatie  Demografie Ca. 130.000 inwoners (excl. Vianen) Ca. 16.500 jongeren in schoolgaande leeftijd (% = ZH) Ruim 17.000 65-plussers (% > ZH) Tabel: Bevolkingsamenstelling 2005 Bron: CBS

6 Doelgroepen  Welke doelgroepen zijn er? Jongeren (scholieren/studenten) 15-24 jaar Volwassenen (werkenden) 25-65 jaar Ouderen (65 jaar en ouder) Minder validen (15+)  Hoe gaan we de verschillende doelgroepen bereiken (communicatieplan) Onderscheid informatievoorziening vs. gedragsverandering Verschillende Mediums

7 Doelgroepen  Jongeren/ scholieren (15-24 jaar) Vooral vrager, beperkt aanbieder Boodschap: bewustwording nut streeklift Media: internet, hyves, youtube Middelbare scholen: gastlessen en info-posters  Volwassenen/ werkenden (25-65 jaar) Vooral (potentiële) aanbieder, maar ook vrager Boodschap: help de medemens (kleine moeite groot plezier) Media: lokale krant, regio-rtv, internet Verenigingsleven: advertentie in clubhuizen/ op websites

8 Doelgroepen  Ouderen(65+ jaar) Vooral vrager, beperkt aanbieder Boodschap: hoe werkt de streeklift? Media: lokale krant, regio-rtv 75+: posters in zorgcentra, bushokjes en bij ouderenvoorzieningen  Minder validen (15+ jaar) Vrager Boodschap: hoe werkt de streeklift? Media: afhankelijk van leeftijd Revalidatiecentra en andere zorgvoorzieningen: posters

9 Hoe gaan we het aanpakken?  Lokale huis-aan-huisbladen en regionale radio en tv  Posters en Folders  Middelbare scholen, Sport -en Buurtverenigingen  Website + helpdesk

10 Website  Hét medium om vragers en aanbieders te ‘matchen’  Helpdesk (telefoon) gebiedsplatform Alblasserwaard-Vijfheerenlanden (vrijwilligers)  Link: http://www.wix.com/lightsaber09/Streeklift-2http://www.wix.com/lightsaber09/Streeklift-2

11

12

13

14

15

16 Kosten (indicatief)  Kostenposten Bouw en onderhoud website Advertentiekosten Drukkosten Onkostenvergoeding vrijwilligers  Mogelijke opbrengsten Subsidies (provincie) Sponsoring (Arriva) Reclame-inkomsten (lokale en regionale ondernemers op website)  Kostenindicatie Eenmalige investering 10.000 à 15.000 euro Jaarlijkse stelpost ca. 10% = 1.000 à 1.500 euro

17 Conclusie  Veel te doen wat betreft de uitvoering van het project Streeklift  Doelgroepen  Website uitbreiden  Business case

18 Vragen?


Download ppt "Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie."

Verwante presentaties


Ads door Google