De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

(IK) HOU HET IN DE HAND GGD Gooi & Vechtstreek, Marian Walstra en Irma Laméris Bilthoven, 4 sept 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "(IK) HOU HET IN DE HAND GGD Gooi & Vechtstreek, Marian Walstra en Irma Laméris Bilthoven, 4 sept 2012."— Transcript van de presentatie:

1 (IK) HOU HET IN DE HAND GGD Gooi & Vechtstreek, Marian Walstra en Irma Laméris Bilthoven, 4 sept 2012

2 Hoe hou ik mezelf in de hand? Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben een sportief meisje van 15 jaar zit in 4 VMBO-T. Ik ben bijna 16 en mag en wil binnenkort gaan drinken. Behoefte: Ik wil gezellig meedoen met vrienden, alcohol drinken en spanning ervaren, maar… Frictie: Ik wil niet dronken worden; ik wil de controle over mezelf houden.

3 Hou het in de hand Voor wie? Doelgroep1: bijna 16-jarigen Doelgroep2: hun ouders Ouder en jongere van bijna 16jaar ontvangen thuis: alcoholtester en info over alcohol. Ouder en jongere van bijna 16 gaan in gesprek over alcohol Bijna 16 jaar : krijgt thuis brief met informatie over effecten van alcohol, link naar leuke filmpjes en… een alcoholtester. Boodschap: Hou het in de hand •De alcoholtester is klein en hip en past aan sleutelbos •In toekomst als app beschikbaar •Ouders worden gestimuleerd jongeren te belonen als zij na het uitgaan met een ok/groene score thuiskomen. •Zij krijgen suggesties voor beloningen aangereikt. Nieuw: ouders én jongeren krijgen grip op met mate drinken/directe feedback. Wat houdt het nieuwe concept in?

4 Ik wil het in de hand houden Klein, hip en gratis •De alcoholtester is klein, hip en gratis •De alcoholtester geeft grip op alcoholgebruik. •Jongere en ouder willen grip op alcohol. De tester wordt gratis (door de gemeente) eenmalig verstrekt en is daarnaast gratis bij de garderobe van de horeca of tegen kostprijs in de supermarkt, drogist etc. te verkrijgen. Publiek-private samenwerking. GGD initieert GGD zoekt partners voor samenwerking en uitvoering zoals Trimbos, CGL, GGDNL, gemeenten, Jellinek, jongerenwerk en sponsors. Alternatief 1: logo Alternatief 2: logoAlternatief 3: logo nee ja Waarom kiest de klant er voor? concurrenten en positionering rol GGD? ja

5 Maakbaarheid •Binnen een jaar te realiseren. •Plan van aanpak •Sponsors, financiers en samenwerkingspartners zoeken •Logistiek •communicatieplan Goedkope alcoholtesters zijn al in de handel. Veel potentiele sponsors •Gemeenten sturen iedere bijna 16-jarige een tester. •Gemeenten eisen in vergunning dat alcoholverstrekkers testers uitdelen of verkopen. •Op evenementen uitdeel- en beloningsacties (door en voor jongeren). Kritieke punten en onzekerheden? •Beschikbaarheid alcoholtesters. •Rood scoren cooler dan groen. Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit?

6 Titel: Kosten en criteria JA Alcoholtester 1 á 2 Euro per stuk Voorlichtingscampagne tussen de Euro. Financiers: VWS, Jeugdimpuls, Gemeenten, sponsors Opbrengst: minder overmatig drinken jongeren Cijfers per jaar na drie jaar Voldoet het aan criteria?


Download ppt "(IK) HOU HET IN DE HAND GGD Gooi & Vechtstreek, Marian Walstra en Irma Laméris Bilthoven, 4 sept 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google