De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ik val op! Fietsverlichtingscampagne 2011. Stimuleren dat fietsers beschikken over werkende fietsverlichting en deze gebruiken in het donker en bij weersomstandigheden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ik val op! Fietsverlichtingscampagne 2011. Stimuleren dat fietsers beschikken over werkende fietsverlichting en deze gebruiken in het donker en bij weersomstandigheden."— Transcript van de presentatie:

1 Ik val op! Fietsverlichtingscampagne 2011

2 Stimuleren dat fietsers beschikken over werkende fietsverlichting en deze gebruiken in het donker en bij weersomstandigheden met beperkt zicht. Doel van de campagne

3 Fietsers met licht • in 2003: 1 op de 2 • in 2009: 2 op de 3 •maar veel lagere percentages in grote steden (bijv. Amsterdam 56%) •en onder jongeren (onder de 18: 52%)

4 Primaire doelgroep •Jongeren van 13 – 25 jaar •Te bereiken via: app, lightpaintingwedstrijd, social media •Daarom in 2011 minder buitenreclame, meer free publicity

5

6 Fietsverlichtingscampagne 2011

7 Campagnemiddelen • posters voor abri’s en voor scholen e.d. • folders ´Kooptips fietsverlichting´ • Ik Val Op! kaarten •spots voor regionale radio & tv •spots Radio 538 en Slam!FM •reclame op streekbussen Friesland en Gelderland •app voor iPhone en Android •events, o.a. kick off Leiden, reparatieacties

8 Samenwerkingspartners •Regionale en Provinciale Organen Verkeersveiligheid • BOVAG • Profile ‘de Fietsspecialist’ • Smullers en NS Fietsenstallingen • Team Alert en Young Responsible Drivers

9 Kick-off Leiden

10 Lokale afdelingen Fietsersbond •Acties bij scholen: controles en uitdelen Ik Val Op! kaarten •Reparatie-acties in meer dan 50 plaatsen

11

12 Actie Leeuwarden

13 Regionale acties: Groningen

14 Regionale acties: Gelderland

15 Eigen campagne ROV Limburg

16

17 De Ik Val Op-app!

18

19 De Ik Val Op! app •Al ruim 7000 keer gedownload •Voor iPhone en Android •Inzenden kan tot 15 december!

20 Overzicht Budget plm. € : •1/3 ontwikkeling campagne en middelen •1/3 campagne uitvoering en media-inkoop •1/3 personele inzet Fietsersbond

21 Evaluatie Ministerie IenM 1.Gebruik fietsverlichting (Goudappel Coffeng) 2.Bereik en waardering campagne (Intomart) 3.Procesevaluatie (MARE Research)

22 Eerste resultaten: • bezoekers website en 7100 downloads app •Veel activiteit op Facebook, diverse filmpjes op YouTube •Enorme hoeveelheid publiciteit, m.n. in lokale en regionale media •Veel aandacht op websites partnerorganisaties •Veel aandacht op websites over apps, games e.d. •Duizenden reparaties fietsverlichting •Fietsenbranche signaleert toename aantal reparaties verlichting

23 Meer info?


Download ppt "Ik val op! Fietsverlichtingscampagne 2011. Stimuleren dat fietsers beschikken over werkende fietsverlichting en deze gebruiken in het donker en bij weersomstandigheden."

Verwante presentaties


Ads door Google