De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie."— Transcript van de presentatie:

1 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

2 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

3 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?

4 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie WAT IS PRECIES HET DOEL?

5 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

6 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

7 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

8 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

9 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

10 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

11 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

12 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

13 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

14 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

15 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie GEBRUIK DE JUISTE MIDDELEN

16 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie MARKETING COMMUNICATIE INSTRUMENTEN

17 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie RECLAME

18 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie ONLINE MARKETINGCOMMUNICATIE

19 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

20 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

21 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie SPONSORING

22 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie WINKEL COMMUNICATI E

23 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

24 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie PERSOONLIJ KE VERKOOP

25 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie EVENTS

26 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

27 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

28 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie We onderscheiden: –Visuele media –Auditieve media –Audiovisuele media © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 28

29 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Ga naar : •http://www.mediaonderzoek.nl/http://www.mediaonderzoek.nl/ •NOM •http://www.nommedia.nl/http://www.nommedia.nl/ •http://www.nommedia.nl/upload/documenten/ nom-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii i.pdfhttp://www.nommedia.nl/upload/documenten/ nom-website-gemiddeld-bereik-npm-2011-ii i.pdf

30 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 30

31 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 31

32 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 32

33 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 33

34 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR

35 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

36 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 36

37 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 37

38 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

39 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 39

40 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

41 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

42 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Voorbeeld van HEINEKEN © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 42

43 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 43

44 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie 1.Oplage 2.Bereik 3.Dekking 4.Kosten per duizend 5.Communicatievermogen 6.Contractfrequentie 7.Budget © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 44

45 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 45

46 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •Gemiddeld bereik •Cumulatief bereik •Actueel bereik •Brutobereik •Nettobereik © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 46

47 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 47

48 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 48

49 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie Hangt af van aantal factoren: –Technische eigenschappen –Context van het medium –Confrontatiesituatie •Internal pacing •External pacing © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 49

50 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •De frequentie kan als volgt worden ingedeeld: –Constant aanwezig –Pieken –Concentraties © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 50

51 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie •Pretest •Posttest •Nulmeting © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 51

52 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 52

53 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 53

54 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 54 Start vóór het eerste gesprek.

55 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 55 Weet wat de opdrachtgever wil.

56 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 56 Is het probleem wel met communicatie op te lossen?

57 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 57

58 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 58 Verras met creatieve oplossingen.

59 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 59 Verleid je klant en verkoop je advies.

60 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie © 2010 Noordhoff Uitgevers bv, Groningen/Houten Communicatie Handboek 60 Geef duidelijk de vervolgstappen aan.

61 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

62 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

63 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

64 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

65 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

66 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

67 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

68 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

69 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

70 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

71 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie

72 © 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie


Download ppt "© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie."

Verwante presentaties


Ads door Google