De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging Sacha Oerlemans Corporate Director Marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging Sacha Oerlemans Corporate Director Marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging Sacha Oerlemans Corporate Director Marketing

2 I’m one of “those people …” 2 © Q-Park 2012

3 I’m one of “those people …” 3 © Q-Park 2012

4 PRINCE 2 4 © Q-Park 2012

5 SLA 5 © Q-Park 2012

6 Elk levend wezen is in beweging 6 © Q-Park 2012

7 Enkele feiten I Auto pkm ≈ 86% I Auto kost ≈ 30% huishoudelijk inkomen 7 © Q-Park 2012

8 Enkele feiten I Auto rijdt ≈ 50min per dag (staat ≈ 95% stil) I Auto heeft ≈ 2 publieke parkeerplaatsen 8 © Q-Park 2012

9 Parkeerbranche – gewaardeerd? © Q-Park

10 Q-Park 10 © Q-Park 2012

11 Q-Park 11 © Q-Park 2012

12 Parkeerfaciliteiten, plaatsen en omzet 12 © Q-Park 2012 Land Parkeer faciliteiten 2012 Parkeer plaatsen 2012 Omzet 2012 Nederland ,0 Duitsland ,1 België ,6 Groot Brittannië ,4 Frankrijk ,5 Ierland ,3 Denemarken ,7 Zweden ,0 Noorwegen ,4 Finland ,0 Totaal ,1

13 Marktpositie 13 © Q-Park 2012

14 Voor klanten die parkeren … 14 © Q-Park 2012

15 Voor cliënten die transporteren … 15 © Q-Park 2012

16 Voor cliënten die exploiteren 16 © Q-Park 2012

17 Voor overheden die reguleren … 17 © Q-Park 2012

18 Reguleren … publieke ruimte © Q-Park

19 Reguleren … publieke ruimte © Q-Park

20 Reguleren … gebruikers © Q-Park

21 Parkeren … als voorportaal 21 © Q-Park 2012

22 Parkeren … bij vervoersknooppunten 22 © Q-Park 2012

23 Parkeren … schuin en kolomvrij 23 © Q-Park 2012

24 Parkeren … eenrichtingsverkeer 24 © Q-Park 2012

25 Parkeren … op de markt ? 25 © Q-Park 2012

26 Parkeren … onder de markt 26 © Q-Park 2012

27 Parkeren … op het museumplein? 27 © Q-Park 2012

28 Parkeren … onder het plein 28 © Q-Park 2012

29 Parkeren … onder het plein 29 © Q-Park 2012

30 Q-Park dienstverlening 30 © Q-Park 2012

31 Q-Park operationeel resultaat 31 © Q-Park 2012 Omzet 2012: € 745,1 miljoen EBITDA 2012: € 183,7 miljoen

32 Q-Park gebruikersgroepen 32 © Q-Park 2012 Enkelvoudige parkeerders Abonnement houders

33 Q-Park Business Case 33 © Q-Park 2012

34 Q-Park tarief bepaling 34 © Q-Park 2012

35 Q-Park tarief bepaling Q-Park OverheidCliëntGebruik Vraag Aanbod 35 © Q-Park 2012

36 36 Q-Park tarief – winkelen © Q-Park 2012 ▌ Gemiddelde parkeerduur 2,5 uur. ▌ Meest voorkomende tijdsduur tussen 1 en 2 uur. ▌ Ongeveer 20% parkeert korter dan 1 uur.

37 37 Q-Park tarief – boodschappen © Q-Park 2012 ▌ Gemiddelde parkeerduur 1,5 uur. ▌ Meest voorkomende tijdsduur tussen 0,5 en 1 uur. ▌ Ongeveer 50% parkeert korter dan 1 uur. ▌ Minder dan 20% parkeert langer dan 2 uur.

38 Q-Park tarief – winkelen I Zwart = Tarief EUR 1,80 per uur. I Rood = Tarief EUR 0,03 per minuut. I Omzet tussen zwart en rood: --15%. 38 © Q-Park 2012

39 39 Q-Park tarief – boodschappen © Q-Park 2012 I Zwart = Tarief EUR 1,80 per uur. I Rood = Tarief EUR 0,03 per minuut. I Omzet tussen zwart en rood: --26%.

40 Q-Park tarief – omzet effecten 40 Tariefstap:WinkelenBoodschappen 45 minuten-4 %-6 % 30 minuten- 7 %-13 % 20 minuten-10 %-17 % 15 minuten-11 %-19 % 10 minuten-12 %-22 % 5 minuten-13 %-24 % 3 minuten-14 %-25 % per minuut-15 %-26 % © Q-Park 2012

41 Q-Park tarief – omzet effecten 41 Tariefstap:WinkelenBoodschappen 45 minuten-4 %-6 % 30 minuten- 7 %-13 % 20 minuten-10 %-17 % 15 minuten-11 %-19 % 10 minuten-12 %-22 % 5 minuten-13 %-24 % 3 minuten-14 %-25 % per minuut-15 %-26 % © Q-Park 2012

42 Q-Park tarief – omzet effecten 42 © Q-Park gr = € 2,-- (€11,25 kg) 45gr = € 0,90 (€50,- kg)

43 Q-Park tarief – omzet effecten 43 Tariefstap:WinkelenBoodschappen 45 minuten-4 %-6 % 30 minuten- 7 %-13 % 20 minuten-10 %-17 % 15 minuten-11 %-19 % 10 minuten-12 %-22 % 5 minuten-13 %-24 % 3 minuten-14 %-25 % per minuut-15 %-26 % © Q-Park 2012

44 44 Q-Park tarief – compensatie © Q-Park 2012 I Zwart = EUR 1,80 per uur. I Rood = EUR 0,04 per minuut. I Voordeel voor klanten < 45 minuten.

45 Q-Park tarief – compensatie I €1,80/u, €15/dag I Per minuut: I € 0,04/min, €15/dag I Omzet: +5,4% I Of dagtarief: I € 0,03/min, €20/dag I Omzet: +3,2% I Per Euro: I €1,00/30min, €18/dag I Omzet: +5,1% 45 © Q-Park 2012

46 Q-Park tarief – uitgangspunten 46 © Q-Park 2012

47 Q-Park tarief – uitgangspunten 47 © Q-Park 2012

48 Q-Park tarief – uitgangspunten 48 © Q-Park 2012

49 Q-Park tarief – uitgangspunten 49 © Q-Park 2012

50 Q-Park tarief – uitgangspunten 50 © Q-Park 2012 I PCI DSS I Tank kaarten I OV kaarten I PIN I Mobile

51 Q-Park tarief – uitgangspunten 51 © Q-Park 2012

52 Q-Park tarief – uitgangspunten 52 © Q-Park 2012

53 Gebruikers 53 © Q-Park 2012

54 Marketing & ICT – Connect 54 © Q-Park 2012

55 Vragen? 55 © Q-Park 2012

56


Download ppt "Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging Sacha Oerlemans Corporate Director Marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google