De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

COMMUNICATIE IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA. www.communicatiehandboek.noordhoff.nlBij hoofdstuk 1 t.e.m. 4 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "COMMUNICATIE IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA. www.communicatiehandboek.noordhoff.nlBij hoofdstuk 1 t.e.m. 4 2."— Transcript van de presentatie:

1 COMMUNICATIE IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA

2 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 2

3 Bij hoofdstuk 1 t.e.m. 4 3

4 Het verschil nog tussen Feedback en Terugkoppeling: De reactie van de ontvanger noemen we Feedback De reactie daar weer op is de terugkoppeling. Encoderen : Boodschap die ontstaat in de gedachten van de zender, welke moet worden omgezet in een code die voor de ontvanger begrijpelijk is. Het omzetten van de ontvanger van de boodschap in zijn eigen gedachten = Decoderen.

5 MAN & VROUW

6 VERSCHIL ? • Vrouwen zijn beter in decoderen en encoderen • Mannen hebben eerder door wanneer er wordt gelogen en vrouwen zijn beleefder.

7 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 7

8 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 8

9 CULTUURBEPAALD • Oogcontact is in Thailand en Nigeria onbeleefd • Maar in Noord Amerika wordt men juist wantrouwig als je wegkijkt • In Japan lach je als vrouw met je mond dicht en mag dat JUIST weer in Noord Amerika • In Zuid Europa raakt men elkaar graag aan.

10 COMMUNICATIEMODALITEITEN • = een communicatiewijze die zich onderscheidt van andere vormen van communicatie. • We letten met name op het doel dat wordt nagestreefd.

11 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 11

12 INFORMATIE • PUUR neutraal karakter

13 VOORLICHTING • Bewust gegeven hulp bij menings- en belsuitvorming door middel van communicatie. • Belang van de ontvanger staat voorop. • Patientenvoorlichting in het ziekenhuis.

14 DUS

15 OF

16 PUBLIC RELATIONS • = het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip. Doel is het versterken van het imago van de zender.

17 SHORT FILM • 1oI&feature=related 1oI&feature=related

18 RECLAME • Overredende informatie over merken of organisaties waarbij meestal gebruik wordt gemaakt van betaalde ruimte in massamedia. • Doel is het opbouwen van een sterk merk.

19 PROPAGANDA • Gericht op het overbrengen van ideeën. • Anderen overtuigen van een ideaal. • Grote intentie om te beinvloeden. • Y Y

20 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 20

21 INVLOED VAN MASSACOMMUNICATIE • 1) DE STIMULUS RESPONS THEORIE • 2) DE TWO STEP FLOW THEORIE • 3) KENNISKLOOFTHEORIE • 4) AGENDASETTING THEORIE 5) MYCELLUMMODELTHEORIE • 6) USES AND GRATIFICATION THEORIE.

22 STIMULUS reponstheorie • - vroeger was de gedachte dat men de massa makkelijk kon beinvloeden, want ontvanger was passief • - Gewoon de boodschap indringend overbrengen. • Beeld van de injectienaald werd gebruikt.

23 TWO STEP FLOW MODEL • Opinieleiders bleken een belangrijke schakel te zijn bij het beinvloeden van het publiek. • - doorgeefluiken – • Marlies Dekkers op het gebied van lingerie. • Iedereen heeft er een…. • Ook wel trendsetters. • Op internet zijn het bloggers.

24 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 24

25 2% • Pakt trend en innovatie als eerste op, daarna volgt de rest. • ERG aantrekkelijk voor scenemarketing! • ReU ReU

26 KENNISKLOOFTHEORIE • Steeds grotere kloof tussen kennisarme en kennisrijke mensen. • _ krijgen en nemen tot zich is het verschil • WELK Medium zou hier een grote rol in kunnen spelen?

27 Agendasetting theorie • Massamedia maakt niet alleen feiten en gebeurtenissen bekend, maar ook over welke feiten wordt nagedacht en gepraat …aka • Welke punten er op de agenda staan. • Massamedia bepaalt niet WAT we denken maar wel WAAROVER.

28 MYCELIUMMODELTHEORIE • Op grond van onderlinge communicatie bepaalt het publiek zijn standpunt. • informele communicatie = belangrijker dan de formele communicatie

29 USES & GRATIFICATIEtheorie • Niet wat doet de massamedia met mensen maar wat doen de mensen met massamedia? • Mensen bepalen door de nieuwe medium typen zelf wat ze zien en willen weten. • Van broadcasting gaan we naar narrowcasting.

30 WAAR IS HET FEESTJE GEWEEST?

31 OPDRACHT • RECONSTRUEER aan de hand van alle media (die je kan vinden) het verhaal van HAREN. • D.w.z. • Vanaf welk medium begon het en hoe is het ‘feest’ opgehitst? • En de nasleep? • Maak er een storyboard van. • Dat is in een PPT het verhaal aan de hand van feiten vertellen.

32 OPDRACHT • Daarna graag beantwoorden: • De rol van de media? • Welk model? • Wat zou jouw weerwoord zijn om Social Media hierin te verdedigen? • Wat zou jouw aanklacht tegen Social Media zijn?

33

34 OPDRACHT • WAT ZOU JIJ ALS ‘POSITIEVE BOODSCHAP’ aan het verhaal PROJECT X willen verbinden? • Hoe zou deze luiden? • Welke medium typen zou je inzetten? • TIJD? : 30 minuten -45 minuten voorbereiden en dan max 7 min per groep presenteren.

35 OPDRACHT • Presenteer in PPT : • Reconstructie van HAREN • Waarom is het zo gegaan? • Waarom reageerde de doelgroep massaal? • Benoem de Communicatiemodaliteiten (wijzen) welke zijn gebruikt voor • - de jongeren • - het publiek • Beantwoord welke invloeden zie je van massacommunicatie terug? • De positieve boodschap die je aan HAREN project X wil koppelen? En Welke mediumtypen zou je willen inzetten?

36 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 36

37 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 37

38 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 38

39 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 39

40 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 40

41 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 41

42 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 42

43 Bij hoofdstuk 1 t.e.m. 4 43

44 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 44

45 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 45

46 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 46

47 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 47

48 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 48

49 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 49

50 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 50

51 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 51

52 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 52

53 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 53

54 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 54

55 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 55

56 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 56

57 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 57

58 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 58

59 hoofdstuk 1 t.e.m. 4 59


Download ppt "COMMUNICATIE IDENTITEIT IMAGO MERK EN MEDIA. www.communicatiehandboek.noordhoff.nlBij hoofdstuk 1 t.e.m. 4 2."

Verwante presentaties


Ads door Google