De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom bij de workshop “Hoe kom ik aan klanten?”.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom bij de workshop “Hoe kom ik aan klanten?”."— Transcript van de presentatie:

1 Welkom bij de workshop “Hoe kom ik aan klanten?”

2 Even voorstellen •Arnold van der Leden •KEI Consultancy

3 SVP GSM aanzetten…. Na de workshop

4 Wat gaan we NIET doen? •Geen creatieve ideeën over nieuwe marketingconcepten •Geen hoogdravig verhaal over vernieuwende acquisitiemogelijkheden

5 Wat dan wel…? •Pragmatisch/ hands on •Simpel •Reëel •Bewust

6 Allereerst een vraag •Wie is de belangrijkste persoon in uw leven?

7 En..wie is het belangrijkste? IK Ik

8 Hoe kom IK aan klanten? •Opbouw Workshop: •Eerst blik op IK •Dan vervolg presentatie over acquisitie

9 Jawel blik op ik, want... •Uw bedrijf •Uw succes •Maar ook Uw klanten Beginnen met bewust te zijn van de IK factor in het geheel

10 Bewustwording •Wie is IK? •Wat wil IK? •Wat kan IK? •Wat kan IK niet? •Waar is IK bang voor? •Wat zijn de valkuilen van IK •Wat zijn de kwaliteiten van IK

11 Er zijn mensen.. •Die onbewust en toch erg bekwaam zijn! •Maar meestal is het zo, dat we of: •Onbewust onbekwaam zijn •Of bewust onbekwaam •Of bewust bekwaam

12 Kortom •Als startende ondernemer, is het goed om: –Bewust naar jezelf te kijken –Bewust te kijken naar uw persoonlijke kwaliteiten en valkuilen (U creëert alles!) –Bewust stappen te zetten op weg naar succes!

13 Hierbij is van belang •Dat verkopen kennen en voelen is!! •Gunnen = gevoel = zeer belangrijk •Dus dan de vraag: welk gevoel creëert u met uw klanten, cq wilt u met uw klanten creëren?

14 Hoe kom ik aan klanten? •Allereerst analyseren: –Welke klanten passen bij mij? –Welke klanten zou ik willen? •Branche •Regio/ provincie/ land •Grootte –Welke kenmerken hebben ze? –Etc

15 Er komt altijd een tijd aan.. •Dat u actief op zoek moet naar klanten •Twee mogelijkheden om nieuwe klanten te vinden: –Warm –Koud

16 Warme acquisitie •Via bestaande relatienetwerk: –Familie –Vrienden –Sport –Buurt –Oude zakelijke netwerk

17 Koude acquisitie •Daar heb je geen enkele relatie mee –Je zult dus een horde moeten overwinnen –Moeilijker mee in contact te komen –Sneller deksel op de neus Dus: Moeilijker en confronterender!

18 Conclusie •Begin met warme acquisitie en daarna pas koude acquisitie •Zet al je vrienden, bekenden, familie etc. eens op papier! •Minstens 150 contacten!!

19 Warme acquisitie •Contacten, die: –Bereid zijn naar je te luisteren –Die je verder willen helpen –Waar je jezelf kunt zijn (!) Dus: Leuker en met meer kans op succes!

20 Koude acquisitie •Geen relatie nog mee, dus dan zul je in Voordelen moeten praten Voordelen: kenmerken doorvertalen naar de klant toe (dit betekent voor u….)

21 Koude acquisitie •Kenmerken van: –Uw bedrijf –Uw personeel/ uzelf –Uw product of dienst •Omzetten naar voordelen voor de klant!

22 Koude acquisitie •Kenmerk 1: Ons bedrijf bestaat 2 jaar •Doordat we pas kort bestaan, is elke klant echt heel belangrijk voor ons. Dat heeft als voordeel voor u, dat we alles in het werk zullen stellen u tevreden te krijgen. •Een leverancier die echt voor u gaat, hoe lijkt u dat?

23 Voorbeeld 2 •Kenmerk 2: Wij werken vanaf huis •Hierdoor hebben we weinig overhead, (weinig kantoorkosten) met als voordeel voor u, dat we deze kosten niet aan u hoeven door te berekenen en dus tegen een scherpe prijs kunnen werken!

24 Met deze voordelen, kunt u: •Bij telefonisch benadering van klanten: –Voordeel noemen – Afspraak maken – gesprek hebben •Bij mailings/ website/ brochures: –Voordeel in brief prominent opnemen – nabellen – afspraak maken en gesprek hebben • ings: –Idem dito

25 Kortom: •Denk na over de voordelen die u kunt bieden!! •Heeft u uw voordelen goed inzichtelijk, dan is dat een groot pluspunt in het uitdragen van uw boodschap!

26 Samenvatting workshop Stap 1: Kijk naar de IK Factor in het geheel Kwaliteiten en valkuilen Angsten en lefniveau Gevoelswaarde Stap 2: Acquisitie: Warme acquisitie: breng netwerk in kaart Koude acquisitie: ken je voordelen!!!

27 Maar bovenal..! Houd de moed er in!! En vier elk succes!!

28 Bedankt voor de aandacht!!


Download ppt "Welkom bij de workshop “Hoe kom ik aan klanten?”."

Verwante presentaties


Ads door Google