De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Competentiedoelen 1.de vier kenmerken van diensten beschrijven 2.begrijpen hoe diensten op een dienstencontinuüm kunnen worden ingedeeld 3.uitleggen wat kerndiensten en uitgebreide diensten zijn, wat de marketing van diensten via internet inhoudt en uit welke elementen de dienstontmoeting bestaat 4.begrijpen hoe belangrijk de drie eigenschappen van de kwaliteit van een dienst voor marketeers zijn: zoekkwaliteiten, ervaringskwaliteiten en geloofwaardigheidskwaliteiten 5.uitleggen wat de begrippen SERVQUAL en kloofanalyse inhouden 6.uitleggen wat de marketing van mensen, plaatsen en ideeën inhoudt

2 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS De marketing van iets dat er niet is Werkt marketing voor niet-tastbare zaken? Wat is een dienst? Kenmerken van diensten niet-tastbaarheid vergankelijkheid variabiliteit onscheidbaarheid

3 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS

4 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Diensten in categorieën indelen het dienstencontinuüm Kerndiensten en uitgebreide diensten Diensten op internet De dienstontmoeting sociale elementen van de dienstontmoeting: werknemers en klanten fysieke elementen van de dienstontmoeting: serviscapes en andere tastbare zaken

5 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken

6 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Kwalitatief hoogwaardige diensten aanbieden Eigenschappen van kwalitatief hoogwaardige diensten De kwaliteit van diensten meten SERVQUAL kloofanalyse kritieke-incidenten methode Strategische kwesties bij de servicekwaliteit

7 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS

8 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS De toekomst van de dienstverlening De marketing van mensen, plaatsen en ideeën De marketing van mensen De marketing van plaatsen De marketing van ideeën

9 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS


Download ppt "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET."

Verwante presentaties


Ads door Google