De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Competentiedoelen 1.aangeven wat het begrip waardeketen inhoudt en ken je de belangrijkste elementen van de aanbodketen 2.uitleggen wat een distributiekanaal is en welke functies distributiekanalen vervullen 3.beschrijven welke soorten groothandelsintermediairs er in distributiekanalen te vinden zijn 4.beschrijven welke soorten distributiekanalen er zijn en uit welke stappen de planning van distributiekanaalstrategieën bestaat 5.uitleggen hoe logistiek wordt gebruikt in de aanbodketen

2 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Plaats De waardeketen Schakels van de aanbodketen

3 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN

4 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN

5 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN

6 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Het belang van distributie Functies van distributiekanalen Internet in het distributiekanaal Samenstelling van het kanaal / soorten groothandelintermediairs Onafhankelijke intermediairs zelfstandige groothandelaren handelsagenten of makelaars Intermediairs die eigendom zijn van de fabrikant

7 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN

8 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Soorten distributiekanalen Kanalen voor de consumentenmarkt Kanalen voor de zakelijke markt Tweevoudige distributiesystemen Hybride marketingsystemen

9 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN

10 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Kanaalstrategie plannen Stap 1: distributiedoelstellingen ontwikkelen Stap 2: interne en externe omgevingsinvloeden evalueren Stap 3: een distributiestrategie kiezen conventioneel, verticaal of horizontaal marketingsysteem? intensieve, selectieve of selectieve distributie? Stap 4: distributietactieken ontwikkelen kanaalpartners kiezen het kanaal managen

11 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN

12 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN

13 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Distributiekanalen en de marketingmix Logistiek: de aanbodketen implementeren Logistiek Functies van logistiek orderverwerking goederenopslag materiaalverplaatsing vervoer voorraadbeheer: JIT en fast fashion

14 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN


Download ppt "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN."

Verwante presentaties


Ads door Google