De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Wat is interactieve marketing? Hoofdstuk 1, Interactieve marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Wat is interactieve marketing? Hoofdstuk 1, Interactieve marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Wat is interactieve marketing? Hoofdstuk 1, Interactieve marketing

2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Internet marketing •Philip Kotler: Een sociaal en managementproces waarin individuen en groepen verkijgen waar zij behoefte aan hebben en wat zij wensen, door producten en waarde te creëren en deze met anderen in te wisselen. •Dave Chaffey: Het realiseren van marketingdoelstellingen door gebruik te maken van digitale technologieën.

3 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Interactieve marketing •‘De specifieke toepassing van marketingtechnieken en –instrumenten, die is gericht op het creëren en onderhouden van structurele, directe relaties tussen een aanbieder en afnemers, waarbij gebruik wordt gemaakt van directe media’

4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Kenmerken interactieve marketing •Andere vormen van communicatie –Video – –Virals –Nieuwsgroepen/rss –Chat

5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Kenmerken interactieve marketing •Andere vormen van communicatie –Webvertising –Search Engine –Game technologie –Social Community –Webshop –User generated content/review –en andere

6 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Kenmerken interactieve marketing •Interactiviteit/directe feedback –Response via hetzelfde kanaal –‘dialoog’ met consument –Webstatistieken/ analyse

7 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Kenmerken interactieve marketing •Nieuwe business/verdienmodellen –Bricks and Mortar vs Bricks and Clicks

8 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Kenmerken interactieve marketing •User/Consumer Driven: de klant dichtbij –User generated content –User generated reviews –Crowd sourcing –Co-creation

9 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 De digitale omgeving •De digitale omgeving is de niet-tastbare ‘wereld’ die bestaat op bij voorbeeld het internet via netwerken als adsl, mobilenet, kabel, satelliet, elektriciteitsnet en dergelijke.

10 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Infrastructuur •Het beschikbare digitale netwerk –Adsl –Kabel –Satelliet –Overig •Het betalingsverkeer •Oude en nieuwe media –Digitale ether –Internet –Mobile netwerk –Console netwerken

11 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Consument en digitale omgeving •Besteding media tijd •Surfen, en, chatten •Online winkelen

12 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Consument en digitale omgeving

13 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Interactieve marketing in de organisatie •Doelstellingen voor de gehele organisatie hebben betrekking op de omzet, winst, het te voeren assortiment, de rol van interactieve marketing binnen het bedrijf, de rol van het personeel enzovoorts.

14 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Interactieve marketing in de organisatie •Doelstelling op functioneel niveau zijn specifiek voor de activiteiten en/of afdelingen marketing, verkoop, ict, productie en dergelijke.

15 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 SOSTAC®


Download ppt "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers© Pearson Education 2010 Wat is interactieve marketing? Hoofdstuk 1, Interactieve marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google