De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen uit welke lagen een product bestaat 2.beschrijven hoe producten in categorieën worden ingedeeld 3.begrijpen hoe belangrijk nieuwe producten zijn 4.laten zien hoe bedrijven nieuwe producten ontwikkelen 5.uitleggen hoe producten worden ‘geadopteerd’ en innovaties zich verspreiden

2 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Waardepropositie Lagen van een product Kernproduct Feitelijke product Uitgebreide product

3 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

4 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

5 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Producten in categorieën indelen Hoe lang gaat een product mee? Hoe kopen consumenten het product? gemaksproducten shopping products specialty products unsought products

6 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Business-to-businessproducten materieel of kapitaalgoederen (duurzame productiemiddelen) onderhouds-, reparatie en operationele producten grondstoffen verwerkte materialen en speciale diensten onderdelen

7 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen

8 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Het innovatieproces Hoe werken innovaties Soorten innovaties continue innovaties dynamisch continue innovaties Marketing: met alle functies samenwerken De waarde van marketing Bevredigen van behoeften Nut creëren Ruilrelaties


Download ppt "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen."

Verwante presentaties


Ads door Google