De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Een dialoog met klanten opbouwen Hoofdstuk 3, Interactieve marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Een dialoog met klanten opbouwen Hoofdstuk 3, Interactieve marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Een dialoog met klanten opbouwen Hoofdstuk 3, Interactieve marketing

2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Direct Marketing Directe verkoop Ondersteuning van verkoopactiviteiten Klantbehoud en -loyaliteit

3 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Directe verkoop Via catalogus Via mailing Via website (e-commerce)

4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Ondersteuning verkoopactiviteiten Selecteren Voorbereiden Stimuleren

5 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Klantbehoud en -loyaliteit Een goed management van klantrelaties leidt tot tevreden klanten

6 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Klantwaarde Klantenpiramide naar loyaliteit van de klant (figuur 3.1)

7 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Customer Lifetime Value Totale klantwaarde Waarde die een klant kan hebben voor een organisatie

8 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Databasemarketing Een goede database is de basis voor effectieve direct marketing Essentieel: – Ontwikkeling van de database – Doelstellingen voor de ontwikkeling Binnen de database een segmentatie op: – Recente aankopen – Frequentie van de aankopen – Omvang van de aankopen

9 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Marketingacties Klantenprofilering Behouden goede klanten Klanten bedanken Cross-selling Klantencommunicatie programma Onderzoek Genereren nieuwe klanten Op-maat-gesneden aanbiedingen kunnen doen

10 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Media en instrumenten DM Figuur 3.4

11 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Permission based marketing Opt-in: gebruikers stemmen in met benadering Dubbele Opt-in: nieuwe wetgeving OPTA. Bedrijven moeten kunnen bewijzen dat klant akkoord is Voordeel: klanten zijn geïnteresseerd

12 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Loyaliteitsprogramma Planmatige aanpak voor aanmoediging herhalingsaankopen Klantenbinding creëren

13 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Customer Relationship Management Beheersen en managen van de klantrelaties Bouwen van infrastructuur voor ontwikkeling duurzame relaties CRM is een strategie. Uitvoering berust op: – Kennis van de klant – Geïndividualiseerde waardepropositie – Relatiestrategie – Zorgvuldige communicatie

14 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 CRM en internet Integratie van offline en online contacten Meerdere contactmomenten Ontstaan dialoog sneller en eenvoudiger


Download ppt "Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010 Een dialoog met klanten opbouwen Hoofdstuk 3, Interactieve marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google