De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Trends in Dienstenmarketing. Permission-based email Marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Trends in Dienstenmarketing. Permission-based email Marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Trends in Dienstenmarketing

2 Permission-based Marketing

3

4 Waarom ? •Gecontacteerde consumenten = geinteresseerde consumenten = doelgroep  Aandacht voor reclame stijgt •Reclame opdringen => imago bedrijf •Mogelijkheid tot onmiddellijke feedback

5 Voorbeelden sites •http://www.justforyou.be •http://www.happypoint.nl •http://www.yesmail.com

6 E-marktonderzoek

7 Mogelijkheden •Traditioneel marktonderzoek •Evaluaties web-sites •Analyse van online koopgedrag

8 Hoe respondenten ronselen? •Panelleden •Link op web-site •Banners •Pop-up screens •Direct mail

9 Argumenten Pro •Goedkoop •Visuele mogelijkheden •Geografische spreiding •Structuur •Vrijblijvende deelname •Verwerking •Taal

10 Argumenten Contra •Anoniem => betrouwbaarheid ?? •Beperkte doelgroep •Storend en negatief imago

11 Voorbeelden sites •http://www.insites.be •http://www.surveysites.com

12 Wat is Lifetime Value? Wat is CRM? Welke is de link? Wat kan je er mee doen?

13 Definitie LTV = Verwachte winstbijdrage LTV = getal Budgettering Financiële planning Individu/bedrijf Bepaalde periode Strategie

14 Life Time Value De NMBS case

15 Jonger dan 26?

16 Tussen 26 en 60?

17 Ouder dan 60?

18 Wat is CRM? •Customer Relationship Management •Software •Database met klantengegevens •LTV gegevens •Gegevens over behoeften / trouw

19 Link LTV & behoeften •Segmentatie aan de hand van LTV •Segmentatie aan de hand van behoeften

20 LTV tegenover behoeften

21 Behoeften  Loyaliteit

22 Strategie 1.

23 Strategie 2.

24 You have been watching in order of appearence: Geert Tim Benjamin Bob


Download ppt "Trends in Dienstenmarketing. Permission-based email Marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google