De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl"— Transcript van de presentatie:

1 Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl
Online kwalitatief onderzoek Waarom en wanneer kwalitatief onderzoek? Hoe werkt online kwalitatief onderzoek? Wat zijn de mogelijkheden van online kwalitatief onderzoek? Online kwantitatief onderzoek Waarom en wanneer kwantitatief onderzoek? Hoe werkt online kwantitatief onderzoek? Wat zijn de mogelijkheden van online kwantitatief onderzoek? Wat zijn de voordelen en de nadelen van online onderzoek? Voor wie is online onderzoek interessant? Contactgegevens AsqY Online.nl

2 Introductie AsqY Online.nl
Onderzoeken = vragen waarom = op z’n Engels: ‘ask why’ = AsqY op z’n internets AsqY Online.nl is een onderzoeksbureau dat volledig is gespecialiseerd in online marktonderzoek. Zowel kwantitatief áls kwalitatief! Aandachtsgebieden: Onderzoek bruikbaarheid, inhoud en ervaring websites  Productonderzoek Klanttevredenheid  Merkonderzoek 

3 Online kwalitatief onderzoek
Waarom kwalitatief onderzoek? Niet de macht van het getal, maar de macht van het woord. Kwalitatief onderzoek: inzichtgevend, flexibel, kleinschalig en verkennend. Resultaten: concreet, levensecht en rijk aan ideeën.

4 Online kwalitatief onderzoek
Wanneer kwalitatief onderzoek? Consumentenbeslissingsgedrag Klanttevredenheidsonderzoek Communicatie-onderzoek Ideeëngeneratie Ontwikkelen van een kwantitatieve vragenlijst

5 Online kwalitatief onderzoek
Hoe werkt online kwalitatief onderzoek? Uitnodiging via met link. Chatmodule: Vragen worden gesteld via chatvenster. Tijdens het onderzoek kunnen we plaatjes, geluidsfragmenten en filmpjes laten zien. Virtuele flipover. Invoerregel. Emoticons.

6 Chatmodule:

7 Wat zijn de mogelijkheden van online kwalitatief onderzoek?
Methodieken: Individuele interviews Groepsdiscussies Brainstormen Nominal grouping Cognitieve Respons Analyse Resultaten: Inzicht in wensen, behoeftes, motivaties en bijbehorend gedrag Ideeën  innovatie

8 Online kwantitatief onderzoek
Waarom kwantitatief onderzoek? De macht van het getal Representatief Breedte

9 Online kwantitatief onderzoek
Wanneer kwantitatief onderzoek? Om te bepalen hoe meningen, opvattingen en behoeften zijn verdeeld binnen populaties. CRM (periodiek, continu onderzoek) Opinieonderzoek

10 Online kwantitatief onderzoek
Hoe werkt kwantitatief onderzoek? Respondenten: Anoniem (bijvoorbeeld via website) Uw eigen bestand Respondenten worden ingekocht. Respondenten ontvangen met link naar vragenlijst. Na enige tijd herinneringsmail. (niet anoniem) Na sluiting, worden de gegevens geanalyseerd en weergegeven in helder en overzichtelijk rapport.

11 Wat zijn de mogelijkheden van online kwantitatief onderzoek?
Gesloten vragen Open vragen Matrixvragen Procentvragen Profileren Routeren Resultaten: Representatief inzicht in mening cliënten

12 Enquêtemodule:

13 Voordelen en nadelen online onderzoek
Antwoorden zijn eerlijker (Macroy, 2002) De gegevens zijn direct digitaal beschikbaar Geen fouten bij het verwerken van de gegevens Er is snel analyse van de data mogelijk Er is tussentijds inzicht in de resultaten Het is mogelijk om audiovisueel materiaal op te nemen Goedkoper, want: er hoeft bijvoorbeeld geen ruimte afgehuurd te worden er geen zijn verzendkosten bij enquêtes De respondent krijgt alleen de voor hem/haar relevante vragen te zien De respondent kan zelf bepalen wanneer hij wil deelnemen De respondent kan vanuit huis of vanaf de werkplek meedoen De onderzoeksdeelnemers zijn veel minder tijd kwijt De respondent kan een terugkoppeling krijgen over de resultaten; bijvoorbeeld bij profiling. (Dat kan de respondent stimuleren de volgende keer weer mee te doen!) Online wordt een hogere respons bereikt Respondenten kunnen makkelijk online benaderd worden voor follow-up acties.

14 Voordelen en nadelen online onderzoek
Nog niet iedereen beschikt over een internetverbinding Respondenten kunnen minder intensief worden begeleid De technologie is niet ver genoeg ontwikkeld zou zijn om complexe marktonderzoeken aan te kunnen Online enquêtes zijn ongeschikt voor representatieve steekproeven Online enquêtes hebben een non-respons fout

15 Voor wie is online onderzoek interessant?
Online onderzoek bereikbaar voor: Internetbedrijven Online shops Midden- en kleinbedrijf Kleine en middelgrote gemeenten Kleine organisaties

16 Contactgegevens AsqY Online.nl
Postbus 27 6560 AA Groesbeek Tel.: (024) Fax: (024) Website:


Download ppt "Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl"

Verwante presentaties


Ads door Google