De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vormingplus Limburg vzw - 2007 1 / verenigings- communicatie 09/12/2008 Cultuurraad Hoeselt

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vormingplus Limburg vzw - 2007 1 / verenigings- communicatie 09/12/2008 Cultuurraad Hoeselt"— Transcript van de presentatie:

1 Vormingplus Limburg vzw / verenigings- communicatie 09/12/2008 Cultuurraad Hoeselt

2 Vormingplus Limburg vzw / Weet wat je wil  Wie wil je bereiken?  Wat wil je hen vertellen?  Hoe ga je dat doen?  Wat mag het kosten? publiek product plaats (…) prijs promotie

3 Vormingplus Limburg vzw / vereniging kanaal doelgroep boodschap

4 Vormingplus Limburg vzw / Wat is je boodschap?  Imago veranderen  Activiteit aankondigen  Leden werven  Beïnvloeding/mening veranderen  Algemene informatie boodschap Groepsgevoel – Jong – Waarden Tradities – Creatief – …

5 Vormingplus Limburg vzw / Wie is je doelgroep?  Iedereen?  Man / Vrouw  Jong / Volwassen / Medioren / Senioren  Koud / lauw / warm doelgroep

6 Vormingplus Limburg vzw / Welk kanaal kies je?  Mond aan mond  Posters / flyers  Advertentie  Persoonlijke brief  / nieuwsbrief  Website / Blog / Facebook kanaal

7 Vormingplus Limburg vzw / Kanaal vs. publiek  Koud tot lauw  folder  Warm  brochure / tijdschrift  Iedereen  website (omvattend en up-to-date)  Specifieke kanalen  Jongeren via bvb.  Ouderen via bvb. brief of mond aan mond  Nieuwe kanalen, bvb Facebook kanaal doelgroep

8 Vormingplus Limburg vzw / Huisstijl  Kleur en duidelijke tekst  Eenvormig & eenvoudig  Gebruik nationaal materiaal  herkenning!

9 Vormingplus Limburg vzw / In de praktijk…  Posters  Persbericht  Website  Blog  E-nieuwsbrief / e-zine  kan allemaal gratis!

10 Vormingplus Limburg vzw / Posters  Verantwoordelijke uitgever  Wie – wat – waar – wanneer – waarom  Sprekende foto (mensen) – weinig tekst  Plaatsing: wachtlocaties (dokter, bushalte, WC, lift, bus,...)

11 Vormingplus Limburg vzw / Posters  Leesrichting  Logo – foto – praktische info »jkbzd fzd gf»gqerg vbhgfh»erg erggqrg r»jkbzd fzd gf»gqerg vbhgfh»erg erggqrg r

12

13

14

15

16 Vormingplus Limburg vzw / Folder  Vertrek van A4-formaat  kostprijs  Druk/print/kopie?  Papier: foto  glossy, tekst/lijnwerk  lichter  Denk aan verschillende vouwstijlen

17 Vormingplus Limburg vzw / Folder

18 Vormingplus Limburg vzw / De pers… niets voor ons?  Onvoorspelbaar  Vraagt veel tijd, vaak weinig reactie  Speciale activiteiten met visuele waarde!  Human interest  HBVL (goed nieuws), gemeenteblad, parochieblad  Persbericht?

19 Vormingplus Limburg vzw / Persbericht  Goedkoop  Onzeker over reactie  Zomer = komkommertijd! + Pakkende Titel Korte zinnen Wie – Wat – Waar – Waarom – Wanneer Foto’s - Te veel bijlages Te veel tekst Opmaak

20 Vormingplus Limburg vzw / Persbericht  Pasklaar artikel  Relevante contactinfo  Doorsturen per , nadien opbellen

21 Vormingplus Limburg vzw / Netwerken!  Mond aan mond niet onderschatten  Niet alle communicatie doe je zelf  Verenigingen, scholen (+ oudervereniging), clubs,…  Gemeente als partner (kalender op website,…)  Facebook.com: sociale netwerksite

22 Vormingplus Limburg vzw / Website  Moet iedereen een website hebben?  Engagement / valkuilen  Gratis vs. betalend (kan vanaf 60 euro)  Surfer: jong, groter inkomen  Minste bereik: vrouwen, senioren, lager opgeleiden, lager inkomen

23 Vormingplus Limburg vzw / Website Gratis Myspace, Yahoo groups Reclame Leuk voor intern gebruik Betalend Zelf te maken Professioneler Controle

24 Vormingplus Limburg vzw /

25 Vormingplus Limburg vzw / E-zine  Ondersteuning van website  Web = pull  =push  Korte berichten met link naar website  Voor lauw/warm publiek  Mail door naar een vriend(in)  Let op met spam!  Tools: lists.topica.com of

26 Vormingplus Limburg vzw /

27 Vormingplus Limburg vzw / Een goede raad…  Communiceer met regelmaat!  Beter regelmatig een beetje info dan enkele keren een massa


Download ppt "Vormingplus Limburg vzw - 2007 1 / verenigings- communicatie 09/12/2008 Cultuurraad Hoeselt"

Verwante presentaties


Ads door Google