De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marktonderzoek Danneels Robin Jans Laura Danneels Thomas Van den Broeck.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marktonderzoek Danneels Robin Jans Laura Danneels Thomas Van den Broeck."— Transcript van de presentatie:

1 Marktonderzoek Danneels Robin Jans Laura Danneels Thomas Van den Broeck

2 Inhoudstafel  Situering  Deskresearch  Fieldresearch  Conclusie

3 Wat is Danneels  Immobiliënkantoor/bouwbedrijf  Verkavelingen: 60%  West-Vlaanderen  Afgewerkte producten: verkaveling tot afgewerkt huis  Sponsering: KVC Wingene en cunina  Differetatie: verkaveling zonder bouwverplichting

4 Website  2007: interactieve website  Doel: profileren naar de klant toe  Uithangbord:  Vroeger: streekkrant en voetbalploeg  Nu: site

5 Probleem?  Opdrachtgever: Mr Danneels  Klachten :  Personeel  Klanten  Problemen die hij zelf aanhaalde waren:  Te weinig bezoekers  De klanten vonden hun weg niet  Moeilijk in contact

6 Probleem?  Mr danneels: de site is essentiël  Sector

7 Doel van de website  Optimale service aanbieden  Bezoekers naar het bedrijf lokken

8 Onderzoeksvraag  Hoe kan de site ervoor zorgen dat er meer mensen naar de site komen?

9 Wat is een goede Website?  CONTENT Doel: Is het duidelijk waar de site voor staat en wat je er kunt doen/vinden? Beknopt: ‘to the point’? Relevant? Informatief: Zijn de teksten op de site informatief? Sitemap: overzichtelijk?  SEO Bespreek ik direct  USABILITY Doelgroepen: voor elk wat wils ? Layout: overzichtelijk? Navigatie: gemakkelijk dudelijk? DESIGN Uitstraling: Heeft de site een betrouwbare, professionele en verzorgde uitstraling? Balans: Is er voldoende ruimte zodat er balans is tussen diverse elementen? Huisstijl: Is er een heldere en consistente huisstijl gebruikt? Multimedia: Wordt er gebalanceerd gebruik gemaakt van multimedia? Typografie: Is er goed gebruik gemaakt van typografie?  TECHNIEK Voldoet de site aan de moderne standaarden? Browser support: Worden de belangrijkste browsers ondersteund? Snelheid: Laadt de website binnen afzienbare tijd?

10 Deskresearch  Voorwaarden goede website  Concurrentieanalyse  SEO

11 Concurrentieanalyse  Via google   De site geeft een lijst met allemaal immobiliënkantoren in deze regio.  Tip op site ?  Degene die helemaal eerst staat is Immo cattaert.  Website in 3 talen( Duits Frans Nederlands)  Op startpagina  Zoek in ons aanbod( duidelijke zoekmachine met wat ze in aanbiedingen hebben)  In de kijker  Banner is zeer mooi ( 6 foto’s met link onder naar verschillende delen van de site)  Onderaan duidelijk het adres, telefoonnummer en de openingsuren

12 SEO  Search engine optimalisation

13 Field research waarom? Doel? Onderzoeksmethode Contactmethode Steekproef Onderzoeksinstrumenten Voor-en nadelen

14 Waarom?  Geen volledig antwoord  Perspectief van de klant  Wat verwacht de klant?  Doel van fieldresearch:  Te weten komen wat de klant wilt

15 methode  Onderzoeksmethode:  Persoonlijk gesprek  voordeel: betere respons dan bij andere  Nadeel:niet iedereen zal eerlijk antwoorden.

16 methode  Contactmethode  Telefonisch * nadelen: hoge kosten,tijdrovend, *voordeel: degelijke antwoorden

17 Steekproef  Wie?  Klanten die al gekocht hebben en waarvan we gegevens hebben.  Hoeveel?  100 contactpersonen  Hoe getrokken?  random

18 Onderzoeksintrument  Vragenlijst  Open vragen stellen Voorbeelden: -kunt u gemakkelijk de contactpersonen vinden? -is de website overzichtelijk? -gemakkelijk om ons terug te vinden? -vindt u wat u zoekt?

19 Resultaten interview  Verwerken verzamelde resultaten  Analyseren en conclusies trekken

20 Algemene Conclusie  Bevinding uit het deskresearch  Bevinding uit het fieldresearch  Deze 2 samenbrengen om een oplossing aan te bieden voor de site van Danneels


Download ppt "Marktonderzoek Danneels Robin Jans Laura Danneels Thomas Van den Broeck."

Verwante presentaties


Ads door Google