De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TagCloudwww.wordle.net Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TagCloudwww.wordle.net Alle wervingsmiddelen onder 1 dak."— Transcript van de presentatie:

1 TagCloudwww.wordle.net Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

2 Waarom dit verhaal Recruitment is toegankelijke en betaalbare manier om je werkgeversimago te versterken en daarmee mensen aan je te binden. Huidige situatie: • 63% van de werkgevers heeft moeite gekwalificeerd personeel aan te trekken • 33% van de sollicitanten krijgt geen reactie op sollicitatie Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

3 Recruitment = Marketing Recruitment: het werven & selecteren van personeel Marketing (vermarkten): is het proces van het creëren en leveren van waarde. Employer branding: Employer branding is het sturen van je bedrijfsimago tot een geweldige plek om te werken. Niet alleen voor werknemers maar ook voor elke toekomstige werknemer. Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

4 5 p’s Marketingmix: Product:de vacature Plaats:de organisatie (o.a. locatie en sfeer) Prijs:het salaris (arbeidsvoorwaarden) Promotie:de uitingen (website, advertenties, nieuwe media) Personeel:recruiters (sollicitatieproces) Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

5 Waarom is Marketing belangrijk in Recruitment CBS: aantal werkenden zal met 20 tot 25 procent zal afnemen. Alleen al tussen 2010 en 2013 verlaat 1 op de 5 Nederlanders de arbeidsmarkt. Werk aan een goede positionering van de organisatie. Employer Branding speelt een voorname rol en vertaalt zich naar: • de buitenkant (o.a. website) • het interne proces • de eigen medewerkers (ambassadeurs) Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

6 • 90% van de sollicitanten gebruikt Internet als wervingskanaal. • 85% van de sollicitanten gaat vanuit een vacaturesite rechtsreeks naar de website van de werkgever Belangrijk: Mensen dus boeien en binden op je website Identificeer je met je doelgroep Laat zien wat je te bieden hebt Internet is belangrijkste oriëntatiekanaal voor een nieuwe baan Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

7 De organisatie is open en transparant en maakt de beleving zeer persoonlijk. De hele ervaring op de site geeft een kandidaat het gevoel dat hij of zij centraal staat. TamTam: De beste digitale sollicitatie ervaring 2009 Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

8 • 41% van de werkzoekende gebruikt Google als 1 ste oriëntatiemiddel • 60% van de vacatures van grotere werkgevers is niet optimaal vindbaar in Google (8 miljoen bezoekers op vacature gerelateerde zoekwoorden) • 6% van de grotere werkgevers maakt gebruik van Google Adwords • 10% van de werkgevers heeft geen fatsoenlijk reactieformulier. • 32% v/d sollicitanten vindt het prima dat werkgevers online hen over hen zoeken of de sollicitant benaderen Bron: Nationale Zoekmachine Wervingsmonitor 2009 van Expand Online Google is een belangrijk oriëntatiekanaal voor een nieuwe baan Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

9 Beweging in de kandidatenmarkt

10 De sollicitatie, en dan ….. • 33% van de sollicitanten krijgt geen reactie op sollicitatie • Grootste ergernis sollicitant: lang sollicitatieformulier op de website Zet de kandidaat centraal: • Kort sollicitatieformulier op de website • Snelle terugkoppeling • Duidelijkheid en eerlijkheid • Professionele gesprekspartner • Sollicitatiecode NVP • Maak het proces persoonlijk Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

11

12 De medewerkers Betrek de medewerkers in Recruitment: Referral recruitment de meest effectieve manier om betere kwaliteit personeel te werven • Lage kosten • Bovengemiddeld hoge kwaliteit kandidaten • Snelle resultaten • Betrouwbare bron (via eigen medewerkers) • Minder verloop van personeel Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

13 JobLane Arbeidsmarkt Advies Statenlaan GC Den Haag Jochem van Loon Alle wervingsmiddelen onder 1 dak


Download ppt "TagCloudwww.wordle.net Alle wervingsmiddelen onder 1 dak."

Verwante presentaties


Ads door Google