De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1."— Transcript van de presentatie:

1 managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1

2 inleidende begrippen management organisatie leidinggeven Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1

3 begrip management Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1 Management omvat alle activiteiten die door de leidinggevende worden verricht om de organisatie haar doelstellingen te laten realiseren.

4 begrip organisatie Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1 Een organisatie is een samenwerkingsverband tussen mensen en middelen, waarin die mensen bewust of onbewust met elkaar samenwerken, met als doel hun persoonlijke belangen direct of ondirect te bevorderen en daardoor mede de organisatiedoelstellingen helpen te realiseren.

5 begrip leidinggeven Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1 Leidinggeven is het stimuleren, het motiveren en het richting geven aan activiteiten van (winkel)personeel, zodat de gestelde doelen zo goed mogelijk worden bereikt.

6 Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1 beslissingen nemen opdrachten geven prestaties controleren medewerkers begeleiden met medewerkers samenwerken medewerkers stimuleren en motiveren Bij leidinggeven is sprake van:

7 Een bedrijf is een organisatie waar goederen en/of diensten voortgebracht worden non-profitorganisatie bedrijven, waar het behalen van winst niet de belangrijkste doelstelling is. profitorganisatie bedrijven die streven naar winstmaximalisatie; het behalen van winst is een hoofddoelstelling. Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1

8 kenmerken onderneming het aanvaarden van onzekerheid met betrekking tot de marktsituatie en de uitkomsten van het productieproces het streven naar maximalisatie van de winst en de rentabiliteit van het geïnvesteerde vermogen Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1

9 leiding van de organisatie economische ontwikkelingen maatschappelijke ontwikkelingen technische ontwikkelingen sociale ontwikkelingen consumenten werknemers concurrenten bankencollega’soverheidvakbondenleveranciers de externe omgeving in beeld


Download ppt "Managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1."

Verwante presentaties


Ads door Google