De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur1 strategie als een proces analyse van de omgeving bedenken van mogelijkheden tot waardecreatie analyse en evaluatie van de mogelijkheden keuze van.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur1 strategie als een proces analyse van de omgeving bedenken van mogelijkheden tot waardecreatie analyse en evaluatie van de mogelijkheden keuze van."— Transcript van de presentatie:

1 figuur1 strategie als een proces analyse van de omgeving bedenken van mogelijkheden tot waardecreatie analyse en evaluatie van de mogelijkheden keuze van mogelijkheden tot waardecreatie beslissen over producten,diensten,middelen middelen voor waardecreatie verwerven

2 figuur2 subsitutuutproducten en concurrerende producten wensen of preferenties behoeftensustituutproducten concurrerende producten

3 figuur3 belanghebbenden klantenwaarde ondernemingswaarde middelen structuren processen producten diensten competentie opbouw waarde-distributie waarde captatiewaarde creatie competentie benutting missie visie doelen de continuïteitskring

4 figuur4 Externe omgeving is begrijpelijkonvoorspelbaar controleerbaarverwarrend rationeelnatuurlijk Intern proces is... Omgeving Cognitieve Leer Poltieke Cultuur Configuratie Positionering Planning Ontwerp Ondernemers

5 figuur5 bruggen, figuur 1.5

6 figuur6 Relatief marktaandeel Hoog Laag Traag Snel Industriegroei sterrenvraagtekens kaskoeien“dogs”

7 figuur7 Wie Hoe Wat Middelen ControleStructuur organisatie concept business concept Kernprocessen productcreatie productrealisatie stakeholder ontwikkeling transformatieve strategische logica

8 figuur8 PRIMAIRE ACTIVITEITEN ONDER- STEUNENDE ACTIVITEITEN INGAANDE LOGISTIEK OPERATIESUITGAANDE LOGISTIEK MARKETING & VERKOOP SERVICE MARGE INFRASTRUCTUUR VAN BEDRIJF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT TECHNOLOGIE VERWERVING De Waardeketen

9 figuur9 figuur 4.2 BRUGGEN (Porter model)

10 figuur10 competentie opbouw cash flows lichten van strategische opties creatie van strategische opties competentie benutting Opbouwen en benutten van competentie

11 figuur11 figuur 8.1 BRUGGEN, p. 186

12 figuur12 Bruggen 8.2.Afwisselen van de generieke strategieën

13 figuur13 Strategische Logica Management Processen Ontastbare Middelen Tastbare Middelen Operaties Producten Product/Markt combinaties Toegankelijke middelen Toename van onduidelijkheid en reactietijd grenzen van de onderneming data de onderneming als een open systeem

14 figuur14

15 figuur15 Figuur 5.2 BRUGGEN : types van competentie.

16 figuur16 Het fundamentele spanningsveld in strategisch management. (Bruggen 1.1)

17 figuur17 íllustratie 3.2. BRUGGEN :.i.BEKAERT; waarden

18 figuur18 Wij willen een toonaangevende producent zijn en streven naar een leidinggevende positie in onze industrie. Wij streven naar een rendabele groei teneinde blijvend tegemoet te komen aan de vereisten van onze klanten, personeelsleden, aandeelhouders en aan de verwachtingen van onze brede maatschappelijke omgeving. In alles wat wij doen streven wij naar het bereiken van de hoogste standaarden van kwaliteit en naar een superieure klantgerichtheid. Onze mensen zijn ons belangrijkste kapitaal. Daarom hechten wij uitzonderlijk belang aan de ontwikkeling van onze medewerkers en aan het creëren van een sfeer waarin het aangenaam is te werken. Voor onze kapitaalverschaffers willen wij een behoorlijk rendement voor het risico dat zij lopen waarborgen. Ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheden streven wij ernaar te produceren met het volste respect voor het milieu. een missie voor wie er nog geen heeft

19 figuur19 De strategietypes BEDOELDE strategie GEREALISEERDE strategie implementatie niet gerealiseerde strategie opduikende strategie opgelegde strategie opportunistische strategie

20 figuur20


Download ppt "Figuur1 strategie als een proces analyse van de omgeving bedenken van mogelijkheden tot waardecreatie analyse en evaluatie van de mogelijkheden keuze van."

Verwante presentaties


Ads door Google