De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

strategie als een proces

Verwante presentaties


Presentatie over: "strategie als een proces"— Transcript van de presentatie:

1 strategie als een proces
analyse van de omgeving bedenken van mogelijkheden tot waardecreatie analyse en evaluatie van de mogelijkheden keuze van mogelijkheden tot waardecreatie beslissen over producten,diensten,middelen middelen voor waardecreatie verwerven figuur

2 subsitutuutproducten en concurrerende producten
behoeften sustituutproducten wensen of preferenties concurrerende producten figuur

3 belanghebbenden missie visie doelen
de continuïteitskring belanghebbenden klantenwaarde ondernemingswaarde middelen structuren processen producten diensten competentie opbouw waarde-distributie waarde captatie waarde creatie competentie benutting missie visie doelen figuur

4 controleerbaar verwarrend begrijpelijk onvoorspelbaar
Externe omgeving is rationeel natuurlijk Intern proces is... Omgeving Cognitieve Leer Poltieke Cultuur Configuratie Positionering Planning Ontwerp Ondernemers figuur

5 bruggen, figuur 1.5 figuur

6 Relatief marktaandeel
Hoog Laag Traag Snel Industriegroei sterren vraagtekens kaskoeien “dogs” figuur

7 stakeholder ontwikkeling
strategische logica Kernprocessen Middelen Wie productcreatie productrealisatie stakeholder ontwikkeling organisatie concept business concept transformatieve Wat Structuur Controle Hoe figuur

8 De Waardeketen MARGE figuur PRIMAIRE ACTIVITEITEN ONDER- STEUNENDE
INGAANDE LOGISTIEK OPERATIES UITGAANDE LOGISTIEK MARKETING & VERKOOP SERVICE MARGE INFRASTRUCTUUR VAN BEDRIJF HUMAN RESOURCES MANAGEMENT TECHNOLOGIE VERWERVING figuur

9 figuur 4.2 BRUGGEN (Porter model)

10 Opbouwen en benutten van competentie
cash flows creatie van strategische opties lichten van strategische opties competentie benutting Opbouwen en benutten van competentie figuur

11 figuur 8.1 BRUGGEN, p. 186 figuur

12 Bruggen 8.2. Afwisselen van de generieke strategieën
figuur

13 de onderneming als een open systeem
Strategische Logica Management Processen data Ontastbare Middelen data Toename van onduidelijkheid en reactietijd Tastbare Middelen Toegankelijke middelen data Operaties Producten grenzen van de onderneming data Product/Markt combinaties figuur

14 figuur

15 Figuur 5.2 BRUGGEN : types van competentie.

16 Het fundamentele spanningsveld in
strategisch management. (Bruggen 1.1) figuur

17 íllustratie 3.2. BRUGGEN : .i.BEKAERT; waarden
figuur

18 een missie voor wie er nog geen heeft
Wij willen een toonaangevende producent zijn en streven naar een leidinggevende positie in onze industrie. Wij streven naar een rendabele groei teneinde blijvend tegemoet te komen aan de vereisten van onze klanten, personeelsleden, aandeelhouders en aan de verwachtingen van onze brede maatschappelijke omgeving. In alles wat wij doen streven wij naar het bereiken van de hoogste standaarden van kwaliteit en naar een superieure klantgerichtheid. Onze mensen zijn ons belangrijkste kapitaal. Daarom hechten wij uitzonderlijk belang aan de ontwikkeling van onze medewerkers en aan het creëren van een sfeer waarin het aangenaam is te werken. Voor onze kapitaalverschaffers willen wij een behoorlijk rendement voor het risico dat zij lopen waarborgen. Ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheden streven wij ernaar te produceren met het volste respect voor het milieu. figuur

19 De strategietypes implementatie GEREALISEERDE BEDOELDE strategie
opduikende strategie opgelegde strategie opportunistische strategie niet gerealiseerde strategie figuur

20 figuur


Download ppt "strategie als een proces"

Verwante presentaties


Ads door Google