De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het succes van een organisatie wordt bepaald door het welbevinden en succes van haar medewerkers.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het succes van een organisatie wordt bepaald door het welbevinden en succes van haar medewerkers."— Transcript van de presentatie:

1 het succes van een organisatie wordt bepaald door het welbevinden en succes van haar medewerkers

2 inrichten het optimaal benutten van kennis, ervaring, gevoel en creativiteit binnen heldere en strakke kaders FILOSOFIE richten omvormen respect afspraakvrijheid

3 KERNWAARDEN betrouwbaar resultaatgedreven transparant WAARDE(n)VOL WERK Besef dat we bijdragen aan de gemeenschap Iedereen werkt aan een gemeenschappelijk doel Waarden en normen sturen alle plannen, beslissingen en handelingen RESPECT VOOR ELKAAR OPTIMALE VRIJHEID AFSPRAAK IS AFSPRAAK

4 CONTEXT Eigenheid Organisatie Marktpositie configuratie van eenheden processen communicatie van besturing en cultuur visie missie doelen kerncompetenties markten diensten concurrentie doelgroepen ZELF BEPALEN HOE JE HET DOEL WILT HALEN Het speelveld heeft duidelijke grenslijnen Ideeën, gevoelens, behoeften en wensen worden gerespecteerd en serieus genomen Het werk moet te doen zijn, maar ook uitdagend

5 DE KRUK(S) beslissingsrechten prestatiemetingbeloningssystematiek MOEDIG ANDEREN AAN Complimenten kunnen actief of passief zijn, als ze maar ECHT zijn Zonder score geen wedstrijd; moedig ook de voortgang aan E = mc 2 : enthousiasme is gelijk aan de missie maal centen en complimenten

6 LeiderschapProcessenEindresultaten Medewerkers Beleid & Strategie Middelen Waardering door Personeel Waardering door Klanten Waardering door Maatschappij ORGANISATIERESULTAAT Lerend vermogen INK-MANAGEMENTMODEL

7 RESULTAAT Lerend vermogen ORGANISATIE BSC klant lerende organisatiebusiness processen financiële resultaten BALANCED SCORE CARD

8 ORGANISATIERESULTAAT Lerend vermogen CEM context combinatiecommitment communicatie CULTURAL EXPERIENCE METHODOLOGY

9 VALKUILEN betrokkenheid en commitment op alle niveaus project- en lijnorganisatie communicatie

10 PLAN- EN PROJECTMATIG WERKEN klant ondersteunerprofessional leidinggevende ACCEPTATIE voorbereiden doen verantwoorden De vdvA-cyclus

11 BASISAFSPRAKEN context verantwoordelijkheden opdrachtformulering tussendoelen kern uitvoeringsteam VRIJHEID VEREIST AFSPRAKEN MEER VRIJHEID BETEKENT MEER VERANTWOORDING

12 PROJECTINITIATIE Business Case c.q. Project Doelen Project Organisatie Project Mandaat Risico-analyse Middelen Borging Communicatie Planning en project- inzet Budget Project Initiatie Project Initiatie Document

13 PROJECTORGANISATIE Projectleider Teamleider Team Project-Stuurgroep Sen.mgt intern Sen.mgt extern Borging Support Mgt Chef Mgt extern Mdw intern

14 RISICO-ANALYSE vooral communicatiemiddel toepassing divers voor en na maatregelen justificatie

15 PROJECTPLANNING vaststellen doorlooptijd benoemen taakvelden toewijzen proceseigenaren uitwerken activiteiten

16 PROJECTINZET toekennen taken plannen tijdsbesteding QT - QualiTime blokken van 2 uur tijd voor voorbereiden, doen en verantwoorden

17 PROJECTTEAM individuele teamtest terugkoppeling en bijstelling teambespreking afspraken rolverdeling De kracht van de Combinatie factor voor succes optimaal gebruik capaciteiten

18 PROJECTVOORTGANG bondige rapportage afgestemd op managementniveau refererend aan PID

19 DUIVELSVIERKANT TIJD KWALITEIT FUNCTIONALITEIT GELD PROJECTBEHEERSING waar sturen we op management by exception


Download ppt "Het succes van een organisatie wordt bepaald door het welbevinden en succes van haar medewerkers."

Verwante presentaties


Ads door Google