De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Motivatie van de professional Willy Limpens

Verwante presentaties


Presentatie over: "Motivatie van de professional Willy Limpens"— Transcript van de presentatie:

1 Motivatie van de professional Willy Limpens
Utrecht, 20 maart 2009

2 Het team van Limpens & Partners
…staat voor u klaar!

3 Onze visie: integrale aanpak
Mensen: inspireren, motiveren én faciliteren Systeem: praktisch inrichten én onderhouden Controle en beheer: met slimme software

4 Certificeren versus kwaliteit

5 Certificeren versus kwaliteit
Opzetten kwaliteitsmanagementsysteem Wat betekent kwaliteit voor jou organisatie/afdeling/ werknemer? Werken met kwaliteitsmanagementsysteem Uitvoeren interne audits Externe audits Vervolgaudits

6 Verschillende professionals
Directie/Raad van Bestuur Managers/midden-kader Teamleiders Medewerkers Kwaliteitsfunctionarissen

7 Hoe doe ik dat dan?

8 Hoe doe ik dat dan? Betekenis geven aan de inhoud Goede communicatie
Betrekken van mensen Reflectie

9 Betekenis geven Waar staan we? Wat vinden we belangrijk?
Waar willen we naar toe? Hoe komen we daar? Wanneer willen we ons doel bereikt hebben? Welke mogelijkheden staan tot onze beschikking? (mensen, middelen, relaties)

10 Betekenis geven: 4 factoren
IK TAAK KWALITEIT WIJ CONTEXT

11 Communicatie

12

13 Kwaliteit: voor mensen, door mensen
Maak duidelijk wat het kwaliteitssysteem oplevert voor mensen (medewerkers, cliënten, omgeving) Leg uit wat er gaat veranderen en wat ieders rol daarin is. Maak aan de start van het traject een communicatieplan Benoem en waardeer ieders bijdrage!

14 Voorbeelden van communicatiemiddelen
Kick-off meeting Huisorgaan Website Digitale kwaliteitsnieuwsbrief Standaardpresentatie (in alle vestigingen dezelfde boodschap) Beleids- werkplan Beleidsoverleggen (MT, RvT, OR etc.) Afdelings-/werkoverleg Overleg met familie, vrijwilligers etc. Etc. De timing is belangrijk: wanneer moet wie wat weten?

15 Betrekken Vertel het mij en ik zal het vergeten,
Laat het mij zien en ik zal het mij herinneren, Betrek mij erin en ik zal het begrijpen. (oud Chinees gezegde)

16 Balans in leiderschapstijl
vertrouwen controle delegeren samen overleg delen structuur afspraken evaluatie beoordelen

17 Doen en niet doen Niet doen:
“Ik vind het ook maar niks maar het moet van HKZ/verzekeraar” Wel doen: “Kwaliteit is niet iets extra’s, het gaat over je werk” Mensen uitnodigen om verbetersuggesties aan te dragen Enthousiasme uitstralen en successen vieren!

18 Suggesties om creativiteit te prikkelen
Stel een kwaliteitsprijs in (bijv.beste verbeterproject of –idee van de maand wordt beloond met een dinerbon) Stel een ideeënbus in, fysiek en digitaal Stel een ‘promotieteam’ in (bijv. van toekomstige interne auditoren en/of kwaliteitsteamleden) Bedenk een leuke metafoor voor het kwaliteitstraject en gebruik die ook als ‘kapstok’ voor de communicatie.

19 Reflectie - werkoverleg - interne audit - intervisie - coaching

20

21 Vele kwaliteiten Kwaliteit in het team Kwaliteit in Leiderschap
Kwaliteit bij samen werken Kwaliteit in communicatie Kwaliteit in effectiviteit

22 echte verandering komt van binnenuit

23 Veel succes!


Download ppt "Motivatie van de professional Willy Limpens"

Verwante presentaties


Ads door Google