De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Motivatie van de professional Willy Limpens Utrecht, 20 maart 2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Motivatie van de professional Willy Limpens Utrecht, 20 maart 2009."— Transcript van de presentatie:

1 Motivatie van de professional Willy Limpens Utrecht, 20 maart 2009

2 Het team van Limpens & Partners …staat voor u klaar!

3 Onze visie: integrale aanpak Mensen: inspireren, motiveren én faciliteren Systeem: praktisch inrichten én onderhouden Controle en beheer: met slimme software

4 Certificeren versus kwaliteit

5 Opzetten kwaliteitsmanagementsysteem Wat betekent kwaliteit voor jou organisatie/afdeling/ werknemer? Werken met kwaliteitsmanagementsysteem Uitvoeren interne audits Externe audits Vervolgaudits

6 Verschillende professionals Directie/Raad van Bestuur Managers/midden-kader Teamleiders Medewerkers Kwaliteitsfunctionarissen

7 Hoe doe ik dat dan?

8 Betekenis geven aan de inhoud Goede communicatie Betrekken van mensen Reflectie

9 Betekenis geven Waar staan we? Wat vinden we belangrijk? Waar willen we naar toe? Hoe komen we daar? Wanneer willen we ons doel bereikt hebben? Welke mogelijkheden staan tot onze beschikking? (mensen, middelen, relaties)

10 KWALITEIT TAAK WIJ CONTEXT IK Betekenis geven: 4 factoren

11 Communicatie

12

13 Kwaliteit: voor mensen, door mensen Maak duidelijk wat het kwaliteitssysteem oplevert voor mensen (medewerkers, cliënten, omgeving) Leg uit wat er gaat veranderen en wat ieders rol daarin is. Maak aan de start van het traject een communicatieplan Benoem en waardeer ieders bijdrage!

14 Voorbeelden van communicatiemiddelen a.Kick-off meeting b.Huisorgaan c.Website d.Digitale kwaliteitsnieuwsbrief e.Standaardpresentatie (in alle vestigingen dezelfde boodschap) f.Beleids- werkplan g.Beleidsoverleggen (MT, RvT, OR etc.) h.Afdelings-/werkoverleg i.Overleg met familie, vrijwilligers etc. j.Etc. De timing is belangrijk: wanneer moet wie wat weten?

15 Vertel het mij en ik zal het vergeten, Laat het mij zien en ik zal het mij herinneren, Betrek mij erin en ik zal het begrijpen. (oud Chinees gezegde) Betrekken

16 leiderschap vertrouwen controle structuur afspraken evaluatie beoordelen delegeren samen overleg delen Balans in leiderschapstijl

17 Doen en niet doen Niet doen: “Ik vind het ook maar niks maar het moet van HKZ/verzekeraar” Wel doen: “Kwaliteit is niet iets extra’s, het gaat over je werk” Mensen uitnodigen om verbetersuggesties aan te dragen Enthousiasme uitstralen en successen vieren!

18 Suggesties om creativiteit te prikkelen Stel een kwaliteitsprijs in (bijv.beste verbeterproject of – idee van de maand wordt beloond met een dinerbon) Stel een ideeënbus in, fysiek en digitaal Stel een ‘promotieteam’ in (bijv. van toekomstige interne auditoren en/of kwaliteitsteamleden) Bedenk een leuke metafoor voor het kwaliteitstraject en gebruik die ook als ‘kapstok’ voor de communicatie.

19 Reflectie - werkoverleg - interne audit - intervisie - coaching

20 Werkprocessen Technische ondersteuning Ontwikkeling van teams en individuen

21 Kwaliteit in het team Kwaliteit in Leiderschap Kwaliteit bij samen werken Kwaliteit in communicatie Kwaliteit in effectiviteit Vele kwaliteiten

22 echte verandering komt van binnenuit

23 Veel succes!


Download ppt "Motivatie van de professional Willy Limpens Utrecht, 20 maart 2009."

Verwante presentaties


Ads door Google