De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt."— Transcript van de presentatie:

1 De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma

2 Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt er om ons heen? Wie is je klant?

3 De klant

4 Voor wie doe je de dingen?  Bestaande klanten die tevreden zijn over de service en kwaliteit en daarom bereid zijn hiervoor (veel) geld te betalen.  Nieuwe klanten die op zoek zijn naar een uniek en persoonlijk sieraad en bereid zijn hiervoor (veel) geld te betalen

5 Wat wil je bij deze klanten bereiken? Bestaande klanten: bekend met bedrijf en product -Terugkerend  nieuwe aankopen -Tevreden blijven -Reclame maken voor je product (ambassadeur) Nieuwe klanten: (nog) niet bekend met bedrijf en product -Herkennen ‘Goudsmidatelier Jaasma’ en product -Eerste kennismaking in de winkel -Overweging tot eerste aankoop

6 Wat ga je je klanten vertellen? Bestaande klanten: “Kom eens langs in het atelier onder het genot van een kop koffie. Wij hebben iets heel speciaals voor u in petto!”

7  Wat vind de nieuwe klant belangrijk?* -Een op maat gemaakt, persoonlijk en uniek sieraad -Duurzame herinnering aan een dierbare Wat ga je je klanten vertellen?

8 Eindwaarden: Individualiteit en persoonlijkheid Instrumentele waarden: Originaliteit en creativiteit ‘Uniek zijn’ en een ‘blijvende herinnering hebben aan…’ Voordelen: op maat, persoonlijk, uniek en duurzaam Eigenschappen: uiterlijk, kleur en vorm

9 Nieuwe klanten: Marcel Jaasma is een persoonlijk betrokken goudsmid die unieke sieraden met een persoonlijk verhaal ontwerpt en vervaardigt in zijn atelier in Emmeloord. Marcel is erg betrokken bij zowel de klant als het sieraad. Het ambacht combineert hij met de nieuwst 3D techniek voor het ontwerp, zodat u als klant het sieraad kunt voelen en ervaren. Met zijn unieke persoonlijke sieraden krijgt u het gevoel uniek te zijn en een blijvende herinnering aan een dierbare. “Ik draag Marcel Jaasma, bent u al om?” Wat ga je je klanten vertellen?

10 Hoe bereiken we de klanten? Bestaande klanten: Advertenties Social Media (Facebookpagina Goudsmidatelier Jaasma) Winkel Beurzen (sieraden) en kerstmarkt Nieuwe klanten: Online advertenties (op Facebook bv.) Bestaande klanten  ambassadeurs  Youtube/website

11 Mensen van boven de 55 klikken het meest op online advertenties. Dat blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Crowd Science. In de afgelopen zes maanden had meer dan driekwart van de 55-plus doelgroep op online advertenties geklikt.Crowd Science Vergeleken met jongere gebruikers zijn 50-plussers echter veel minder geneigd om te klikken op de like- knop onder een advertentie, waarmee ze de marketingboodschap kunnen aanbeve len aan hun online netwerk. Aan die functionaliteit moeten oudere Facebook gebruikers nog wennen byboomers-klikken-het-meest-op- online-advertenties/

12 Wanneer koopt een klant iets? Bestaande klanten Nieuwe klanten “Al eens nagedacht over bijpassende oorbellen of een hanger?”

13 Als de klant binnenloopt, dan …


Download ppt "De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt."

Verwante presentaties


Ads door Google