De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs Jordy Raeymaekers Jochem Seels.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs Jordy Raeymaekers Jochem Seels."— Transcript van de presentatie:

1 Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs Jordy Raeymaekers Jochem Seels

2  Debriefing  SWOT-analyse  Omgevingsfactoranalyse  SMART-analyse  Segmentatie  Positionering  Marketingmix  Actieprogramma’s  Budgettering & Verkoop

3

4  Zoeken goedverkopend product  Vlotte samenwerking  Goed resultaat afleveren  Winst maken

5 Micro Macro

6 • Afgelijnde doelgroep • Eigen taken binnen groep • Meer gemotiveerd -> goed doel • Veel potentiële leveranciers • Doelgroep geen groot budget • Veel andere concurrenten • Beperkt budget • Zal product aanslaan? • Weinig ervaring • Beperkte periodes +-

7 • Vele communicatiemogelijkheden • Jongeren voelen zich aangetrokken • Concurrentie kan fouten maken • Probleem voor het milieu • Niet alles verkopen, aan regels houden • Onverwacht wegvallen van lessen • Wanneer concurrentie hetzelfde product aanbiedt • We moeten een goede planning opstellen wanneer de meesten op school zijn +-

8 Macro-omgeving van het bedrijf Micro-omgeving van het bedrijf

9  Demografische omgeving  Economische factoren  Technologische factoren  Politieke factoren  Culturele factoren

10  KHK Turnhout  medestudenten  Beide geslachten  jaar

11  Prijzen  Begin/einde van de week  Wanneer verkopen?  Economische crisis

12  Wetten i.v.m.  Concurrentie  Geen leugens  Geen minderwaardige producten  Geen illegale zaken

13  Ervaringen  Kennis van zaken

14  Het bedrijf  Leveranciers  Klanten  Concurrenten  Belangengroepen – Het grote publiek

15  Geen departementen  Ieder zijn eigen taak

16  Veel mogelijkheden  Scherpe prijzen  Prijswijzigingen

17  Consumentenmarkten  Studenten

18  Andere verkoopsgroepen  Budget  Goedkoop en aantrekkelijk

19  Alle leden van de KHK Turnhout  Geen andere verkoopplaats  Verkoopstand  Goed beeld

20

21  Specifiek  Meetbaar  Acceptabel  Realistisch  Tijdsgebonden

22  Succesvol verkopen  Doelgroep: studenten, docenten,…  Winst verwezenlijken  Maatschappij steunen

23  Doelstelling bereikt of niet?  Winst omzetten in cijfers

24  Zorgen voor extra inkomsten  Nuttige opdracht?  Kennismaken met marketing, de praktijk en de moeilijkheden ervan

25  Haalbare doelstellingen?  Populair product tegen democratische prijs

26  Doelstellingen halen  Tegen vooropgestelde deadline  Deadline overschrijden -> problemen

27

28  Product enkel voor de studenten en docenten ongeacht hun afkomst  Leeftijd tussen 18 en …  Inkomen hangt af van de gezinssituatie en het zakgeld dat men krijgt  Weinig invloed door goedkoop product

29  Zelfde activiteit (geen onderscheiding)  Interesses door marktonderzoek  Na eerste verkoop:  Weten van meningen  Evalueren  Aanpassen

30  Kopen bij verschillende gelegenheden:  Bij warm of koud weer  Toestand koper (honger of niet)  Verfrissend product  Regelmatige gebruikers kopen ons product  Seizoensgebonden

31

32  Product kopen?  verschillende smaken?  Welke prijs?

33  Bereid kopen aan €1  Magnum  Cornetto  Raket  Eventueel vierde ijs (calippo)

34  Middag (na eten: 12h30)  Laaste pauze ( 15.00h)

35  Veel ijs kopen  Aanbieden wat klant nu wil (75% zin in ijs)  Behoefte bevredigen (verfrissing)

36  Enige groep met ijs  Dranken/snacks kantine geen verfrissing  Als enige op de markt  Hoog verkooppotentieel

37 Product Prijs Plaats Promotie

38  Kwalitatief product (geen merkproduct)  Keuzemogelijkheid  Optimale servicegraad  Randapparatuur nodig (vriezer,…)  Geen mogelijkheid tot terugname  Zelf meehelpen milieu (papiertjes in vuilbak)  Optimale verkoop -> goed weer

39  Catalogusprijs:  Cornetto: 0,90 euro  afgeprijsd  Magnum: 0,90 euro  Raket: 1,79 euro  Calippo: 1,79 euro  Geen handelskorting

40  Cafetaria van onze school  Stand  Pauze

41  Goede relatie met publieksgroepen  Klanten  Leveranciers  Concurrenten  Reclame: informeren met affiches en brochures  Persoonlijke verkoop  Kortingen

42

43  Theorie -> realistische verkoop  Samenwerking groep en coach  Wat gedaan dit trimester?  Duidelijk maken wat, hoe en met wie?  Coach toegewezen  Vergadering  Keuze product, onderzoeken in de markt via geziene lessen  Onderverdeling  Toledo

44

45

46

47

48

49

50


Download ppt "Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs Jordy Raeymaekers Jochem Seels."

Verwante presentaties


Ads door Google