De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketingplanning en strategie MK01 Hoorcollege week 3 Hoofdstuk 2 tot paragraaf 2.4.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketingplanning en strategie MK01 Hoorcollege week 3 Hoofdstuk 2 tot paragraaf 2.4."— Transcript van de presentatie:

1

2 Marketingplanning en strategie MK01 Hoorcollege week 3 Hoofdstuk 2 tot paragraaf 2.4

3 Agenda Doelstelling Vragen Theorie Hoofdstuk 2 (niet § 2.4 en § 2.5) Voorbereiden vrijdag MK01 Hoorcollege week 3

4 Doelstelling Inleiding in de marketing Weten wat marketingplanning is De SWOT-analyse hierin kunnen plaatsen Het verband tussen strategie en marketingplanning zien MK01 Hoorcollege week 3

5 VRAGEN? MK01 Hoorcollege week 3

6 Theorie hoofdstuk 2 Marketingplanning SWOT-analyse Strategieontwikkeling MK01 Hoorcollege week 3

7 Marketingplanning Marketing omvat de - op de markt afgestemde- ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën en andere relevante activiteiten om planmatig een reputatie te vestigen, ruiltransacties te bevorderen en duurzame relaties met afnemers te creëren, waardoor organisaties en belanghebbenden - met wederzijds voordeel - hun doelstellingen verwezenlijken MK01 Hoorcollege week 3

8 Marketingplanning MK01 Hoorcollege week 3 Analyse Planning Uitvoering Controle

9 Concernbeleid Ondernemingsbeleid Missie en business definition SWOT- analyse Analyse Marketingbeleid Afnemers Bijsturen? Interne analyse Sterktes & zwaktes Externe analyse Kansen & bedreigingen Centrale probleem Marketingdoelstelling(en) Strategische opties Keuze van één of meerdere opties (o.a. de organisatorische consequenties) Planning komende jaar (o.a. de organisatorische consequenties) Marketingactieplan Marketingcontrole Uitvoeren plan komende jaar Controle/evaluatie Lange termijn Korte termijn Figuur 2.12 Een model van het marketingplanningproces

10 SWOT-analyse Interne analyse –Sterke punten –Zwakke punten Externe analyse –Kansen –Bedreigingen Confrontatiematrix MK01 Hoorcollege week 3

11 SWOT-analyse MK01 Hoorcollege week 3

12 Concernbeleid Ondernemingsbeleid Missie en business definition SWOT- analyse Analyse Marketingbeleid Afnemers Bijsturen? Interne analyse Sterktes & zwaktes Externe analyse Kansen & bedreigingen Centrale probleem Marketingdoelstelling(en) Strategische opties Keuze van één of meerdere opties (o.a. de organisatorische consequenties) Planning komende jaar (o.a. de organisatorische consequenties) Marketingactieplan Marketingcontrole Uitvoeren plan komende jaar Controle/evaluatie Lange termijn Korte termijn Figuur 2.12 Een model van het marketingplanningproces

13 Strategie MK01 Hoorcollege week 3 Concernstrategie Ondernemingsstrategie Marketingstrategie

14 Strategie Missie –Welke soort onderneming is men? –What business are we in? –Welke doelen worden nagestreefd? Business Definition –product/markt/technologie combinatie (Abell) –plaats bedrijfskolom MK01 Hoorcollege week 3

15 Strategie MK01 Hoorcollege week 3 Missie Business Definition Strategie

16 Concernbeleid Ondernemingsbeleid Missie en business definition SWOT- analyse Analyse Marketingbeleid Afnemers Bijsturen? Interne analyse Sterktes & zwaktes Externe analyse Kansen & bedreigingen Centrale probleem Marketingdoelstelling(en) Strategische opties Keuze van één of meerdere opties (o.a. de organisatorische consequenties) Planning komende jaar (o.a. de organisatorische consequenties) Marketingactieplan Marketingcontrole Uitvoeren plan komende jaar Controle/evaluatie Lange termijn Korte termijn Figuur 2.12 Een model van het marketingplanningproces

17 Samenvatting Marketingplanningsproces SWOT-analyse –Interne analyse –Externe analyse –Confrontatiematrix Strategie –Concern-, ondernemers-, marketingstrategie –Missie –Business definition MK01 Hoorcollege week 3

18 Concernbeleid Ondernemingsbeleid Missie en business definition SWOT- analyse Analyse Marketingbeleid Afnemers Bijsturen? Interne analyse Sterktes & zwaktes Externe analyse Kansen & bedreigingen Centrale probleem Marketingdoelstelling(en) Strategische opties Keuze van één of meerdere opties (o.a. de organisatorische consequenties) Planning komende jaar (o.a. de organisatorische consequenties) Marketingactieplan Marketingcontrole Uitvoeren plan komende jaar Controle/evaluatie Lange termijn Korte termijn Figuur 2.12 Een model van het marketingplanningproces

19 VRAGEN? MK01 Hoorcollege week 3

20 Voor vrijdag Hoofdstuk 2 tot § 2.4 Alle ‘groene termen’ kennen Vragen formuleren MK01 Hoorcollege week 3

21 MK01 Hoorcollege week 3 Einde

22 MK01 Hoorcollege week 3


Download ppt "Marketingplanning en strategie MK01 Hoorcollege week 3 Hoofdstuk 2 tot paragraaf 2.4."

Verwante presentaties


Ads door Google