De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet Investeringsbegroting Financieringsbegroting Exploitatiebegroting Liquiditeitsbegroting Begroting.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet Investeringsbegroting Financieringsbegroting Exploitatiebegroting Liquiditeitsbegroting Begroting."— Transcript van de presentatie:

1 Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet Investeringsbegroting Financieringsbegroting Exploitatiebegroting Liquiditeitsbegroting Begroting Budget doelen

2 Strategisch niveau Missie – opdracht? tomer_service/index.cfm tomer_service/index.cfm Visie – hoe opdracht te verwezenlijken? Doelen – SMART? Strategieën – Boston matrix, Ansoff matrix? Praktijk: SWOT, marktanalyse e.d.

3 Overzicht Bedrijf Missie, visie, doelen, strategie Producten, tw, usp Account Missie, visie, doelen, strategie Behoeften? TW, USP versterken

4 Account keuze Bestaande account? Meer producten Andere producten Co-maker Diensten - service Nieuwe account? Passen binnen missie, visie, doelstellingen en strategieën van het bedrijf Waarom dit bedrijf? Wat hebben wij te bieden?

5 Theorie ‘Account management in de praktijk’ Dr. Ir. Drs. G.J. Verra

6 accountplanning 1.Accounts analyseren 2.Commerciële activiteiten plannen Topdown van productplanning accountplan ‘inside out’

7 accountplanning Bottom up informatie van de klant bepaalt de inhoud van het accountplan ‘outside in’

8 Accountanalyse Visie en overall strategie van de account Organisatiestructuur account Kerncijfers – omzet, klantaandeel Sterktes en zwaktes t.o.v. de concurrent DMU Trends en ontwikkelingen Kansen en bedreigingen

9 Accountanalyse Accountanalyse is gericht op het begrijpen van de account Proces van weten en begrijpen op basis van gegevens en interpretaties Accountanalyse eindigt met conclusies KENWEG – theoretische onderbouwing

10 Accountanalyse Op basis van de conclusies worden doelen geformuleerd Hoe ‘moeten’ deze doelen worden gerealiseerd? KEUZEWEG - creativiteit

11 Inhoud accountplan Missie, visie, doelen, strategieën bedrijf – kort Missie,visie, doelen, strategieën van de account accountdoelstellingen komend jaar strategische acties omzet en winst toekomst

12 Inhoud accountplan Ansoff groei matrix BCG matrix levensproductcyclus generieke strategieën van Porter Value Chain van Porter en supply chain denken ‘Zonder strategische opties is er geen strategische keuze en geen strategie’.

13 Inhoud accountplan ‘Creativiteit is essentieel om te komen tot winnende proposities en overtuigende accountplannen. Creativiteit en originaliteit zijn hier pure bedrijfskundige concepten’ Google introduceert inter browser – ‘Chrome’ middels een Stripverhaal


Download ppt "Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet Investeringsbegroting Financieringsbegroting Exploitatiebegroting Liquiditeitsbegroting Begroting."

Verwante presentaties


Ads door Google