De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Beleidsvoering naar groei Lange termijn visie Impact op alle beleidsniveau’s.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Beleidsvoering naar groei Lange termijn visie Impact op alle beleidsniveau’s."— Transcript van de presentatie:

1 Beleidsvoering naar groei Lange termijn visie Impact op alle beleidsniveau’s

2 Beleidsplanning Waarom plannen? Lange termijn vs korte Strategie vs tactiek Deelplannen gestuurd door marketingplan = continu proces

3 Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe?

4 1.Visie Waar concurreren we? Hoe concurreren we? Wat willen we bereiken? Welke middelen zetten we in?

5 Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving?

6 Wat kan er? ABCD analyse Zoektocht naar Kansen en mogelijke Valkuilen in de externe omgeving Afnemersanalyse : segmenten, behoefte, koopgedrag Bedrijfstakanalyse : DESPET en marktpotentieel Concurrentie : directe, indirecte, nieuwe Distributie en leveranciers

7 Wie zijn we? Zoeken naar sterktes en zwaktes tov onze voornaamste concurrenten Financieel : zelffinanciering, lenen, kapitaal Klantenkennis : klantenpyramide Personeel Productie O&O : differentiatie Marketing mix instrumenten : product, prijs, plaats en promotie

8 Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken

9 3.Kiezen Product:marktcombinatie opstellen

10 3.Kiezen(vervolg) Groeimogelijkheden nagaan – Verdiepen, opwaarderen, kruisverkoop en verbreden – Productaanbod vernieuwen – Nieuwe marktsegmenten aanboren – Differentiatie – Integratie

11 3.Kiezen(vervolg) Strategie bepalen :waardecreatie kost differentiatie niche

12 3. Kiezen(vervolg) Doelstellingen vastleggen – Omzet – Winst – Marktaandeel – Klanttevredenheid – Normen

13 Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken 4.Uitvoeren :acties ondernemen

14 4.Uitvoeren Marketing mix elementen vanuit klantenstandpunt : – Klantwaarde – Kost – Kanaalkeuze – Kommunicatie Waardeketen invullen Financieel plaatje uitwerken

15 Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe? 2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken 4.Uitvoeren :acties ondernemen 5.Controleren : doel bereikt? Terugkoppeling?

16 5.Controleren en bijsturen Meten is weten Terugkoppelen naar fase 2 : begrijpen = zoeken naar oorzaken Bijsturen door verbeteren


Download ppt "Beleidsvoering naar groei Lange termijn visie Impact op alle beleidsniveau’s."

Verwante presentaties


Ads door Google