De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Hoofdstuk 6. SA01 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Hoofdstuk 6 Voor volgende keren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Hoofdstuk 6. SA01 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Hoofdstuk 6 Voor volgende keren."— Transcript van de presentatie:

1 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Hoofdstuk 6

2 SA01 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Hoofdstuk 6 Voor volgende keren

3 SA01 HEO-CE1 Doelstellingen Ontstaan accountmanagement Werkzaamheden van een accountmanager –Customer Rating –Accountplan Inirchting accountmanagement

4 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Ontstaan accountmanagement: Past binnen marketing filosofie 20/80 regel Behoud makkelijker dan new new Verhoogde concurrentie

5 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Werkzaamheden: Overleg met accounts (45%) Markt- en accountanalyse (15%) Intern overleg (20%) Opstellen accountplan (20%)

6 SA01 HEO-CE1 Porter’s Value Chain

7 SA01 HEO-CE1 Porter’s Value Chain PSUDMU

8 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Ontwikkeling van een account: Pre-relatiefase Vroege fase Ontwikkelingsfase Lange termijn fase Finale fase

9 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Customer rating: Accountoriëntatie (hoe zit klant in elkaar) Relatieoriëntatie (hoe verkopen we) Product-dienstoriëntatie (wat en hoeveel) Indeling arbitrair

10 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Customer rating: Kiezen items Rating Wegingsfactor Score (R x W) Klant categorieën

11 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Customer rating Doelstellingen bepalen Beschikbare tijd over accounts verdelen Input voor accountplan

12 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Niveaus van accountmanagement Regionaal Nationaal Internationaal

13 SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Plaats van accountmanagement P-principe (product) G-principe (geografisch) M-principe (markt) Matrix Allerhande mengvormen

14 SA01 HEO-CE1 Accountplan Interne afstemming tussen accountplannen en productplannen Accountgerichtheid Jaarlijkse presentatie aan management Lange en korte termijn doelstellingen Onderscheid in intern- en extern accountplan

15 SA01 HEO-CE1 Accountplan Onderdelen Accountanalyse en marktanalyse Accountdoelstellingen en –strategie Accountbewaking en -evaluatie

16 SA01 HEO-CE1 Accountplan Accountanalyse en marktanalyse: Accountgegevens Marketingbeleid account Marktanalyse Omzet- en winstanalyse Doelstellingen en activiteiten

17 SA01 HEO-CE1 Accountplan Accountdoelstellingen en –strategie: Doelstellingen: –Kwantitatief vaststellen Accountstrategie: –Porter, Ansoff of portfolio

18 SA01 HEO-CE1 VRAGEN?

19 SA01 HEO-CE1 Voor de volgende keer Hoofdstuk 2 bestuderen –Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven

20 SA01 HEO-CE1 Einde

21 SA01 HEO-CE1 Einde


Download ppt "SA01 HEO-CE1 Accountmanagement Hoofdstuk 6. SA01 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Hoofdstuk 6 Voor volgende keren."

Verwante presentaties


Ads door Google