Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnneleen Kok Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Investeringsbegroting Financieringsbegroting Exploitatiebegroting Liquiditeitsbegroting Begroting Budget doelen
2
Strategisch niveau Missie – opdracht? Visie – hoe opdracht te verwezenlijken? Doelen – SMART? Strategieën – Boston matrix, Ansoff matrix? Praktijk: SWOT, marktanalyse e.d.
3
Overzicht Bedrijf Missie, visie, doelen, strategie Producten, tw, usp
Account Missie, visie, doelen, strategie Behoeften? TW, USP versterken
4
Account keuze Bestaande account? Meer producten Andere producten
Co-maker Diensten - service Nieuwe account? Passen binnen missie, visie, doelstellingen en strategieën van het bedrijf Waarom dit bedrijf? Wat hebben wij te bieden?
5
Theorie ‘Account management in de praktijk’ Dr. Ir. Drs. G.J. Verra
6
accountplanning Accounts analyseren Commerciële activiteiten plannen
Topdown van productplanning accountplan ‘inside out’
7
accountplanning Bottom up informatie van de klant
bepaalt de inhoud van het accountplan ‘outside in’
8
Accountanalyse Visie en overall strategie van de account
Organisatiestructuur account Kerncijfers – omzet, klantaandeel Sterktes en zwaktes t.o.v. de concurrent DMU Trends en ontwikkelingen Kansen en bedreigingen
9
Accountanalyse Accountanalyse is gericht op het begrijpen van de account Proces van weten en begrijpen op basis van gegevens en interpretaties Accountanalyse eindigt met conclusies KENWEG – theoretische onderbouwing
10
Accountanalyse Op basis van de conclusies worden doelen geformuleerd
Hoe ‘moeten’ deze doelen worden gerealiseerd? KEUZEWEG - creativiteit
11
Inhoud accountplan Missie, visie, doelen, strategieën bedrijf – kort
Missie,visie, doelen, strategieën van de account accountdoelstellingen komend jaar strategische acties omzet en winst toekomst
12
Inhoud accountplan Ansoff groei matrix BCG matrix levensproductcyclus
generieke strategieën van Porter Value Chain van Porter en supply chain denken ‘Zonder strategische opties is er geen strategische keuze en geen strategie’.
13
Inhoud accountplan ‘Creativiteit is essentieel om te komen tot winnende proposities en overtuigende accountplannen. Creativiteit en originaliteit zijn hier pure bedrijfskundige concepten’ Google introduceert inter browser – ‘Chrome’ middels een Stripverhaal
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.